Azi la CLR am făcut corespondenţa între imagini din aceeaşi categorie şi am denumit fiecare categorie în parte. Astfel imaginea cu nasul am unit-o cu cea cu gura fiindcă ambele făceau parte din categoria organe de simţ, imaginea cu puloverul am unit-o cu imaginea cu blugii fiindcă amândouă erau obiecte de îmbrăcăminte, imaginea cu pâinea am unit-o cu imaginea cu cornul fiindcă ambele sunt făcute din cocă, imaginea cu mărul am unit-o cu cea cu banana fiindcă ambele sunt fructe, imaginea cu ardeiul am unit-o cu imaginea cu morcovul deoarece ambele sunt legume şi imaginea cu mănuşile am unit-o cu cea a şosetelor fiindcă ambele sunt obiecte de îmbrăcăminte care ţin de cald membrelor.
Am consolidat apoi cunoştinţele legate de forma geometrică numită cerc.
Am dat exemple de obiecte care au formă de cerc.
Tamburina |
Accesul interzis |
Am conturat apoi pe o fişă cercurile ce formau corpul unei omide, am colorat fiecare cerc în culori diferite, apoi am desenat un alt obiect sau fiinţă folosind cercurile.
În finalul orei am colorat după legendă pe o altă fişă un omuleţ format din figuri geometrice.
La DP am vorbit despre asemănările şi deosebirile fizice ce există între copiii (şi oameni în general). Am ales apoi dintre mai mulţi copii reperezentaţi în imagini pe acela cu care ne asemănam cel mai mult. Am argumentat alegerea făcută.
Cobză |
Ţambal |
Ne-am acompaniat apoi folosind percuţia corporală (bătăi din palme) şi percuţia cu ajutorul a două creioane cu care au bătut ţinând ritmul mai întâi în bancă, apoi unul în celălalt.
Broscuţele
Ce petrecere frumoasă
E la margine de lac
Broscărimea bucuroasă
Are vin şi cozonac.
Bis - Oac oac diridiridam
Oac oac oac oac diridiridam
Un broscoi cântă la cobză
Şi o broască la ţambal
O broscuţă mică strâmbă
Vrea să joace sus pe deal.
Bis - Oac oac diridiridam
Oac oac oac oac diridiridam
Dintr-o trestie înaltă
A ieşit un câine şchiop
Broscărimea speriată
A luat-o la galop.
Bis - Oac oac diridiridam
Oac oac oac oac diridiridam
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu