marți, 18 noiembrie 2014

Săptămâna 9 - Lumea cărţii (a II-a oră)

Azi la CLR am realizat o mini - cărticică din trei foi pliate şi capsate. Am hotărât fiecare ce fel de carte ne dorim şi am desenat pe copertă şi în interiorul acesteia. Am discutat despre părţile componente ale unei cărţi: coperta din faţă, coperta din spate, filele, paginile şi cotorul. Am observat că o filă este formată din două pagini şi că într-o carte sunt numerotate paginile în partea de jos. Ne-am amintit apoi că cifra 6 învăţată ieri e formată dintr-un semioval şi un cerc. Am observat de asemenea că semiovalul este de fapt jumătate de oval. Ne-am gândit cu ce ar semăna semiovalul şi am ajuns la concluzia că seamănă cu o semilună, sau o banană, sau o literă C. Am dat apoi exemple de obiecte cu formă semiovală:

cadă
hamac

Am exersat semiovalul pe rândurile din manual trasând cu creionul peste liniile punctate. Am observat că semiovalul mic era cât jumătate de rând, pe când cel mare era cât rândul de înalt.

La MEM în cadrul lecţiei "La bibliotecă" am vizitat biblioteca şcolii noastre pentru a înţelege mai bine cum funcţionează aceasta. D-na bibliotecară ne-a vorbit despre tipurile de cărţi care se găsesc în bibliotecă, ne-a spus că vom putea împrumuta cărţi numai în momentul când vom şti să citim cursiv, pentru a putea înţelege ceea ce citim. De asemenea ne-a explicat faptul că trebuie să citim numai cărţi potrivite vârstei noastre. D-na bibliotecară ne-a vorbit apoi despre modul în care se împrumută o carte, prin completarea unei fişe, despre faptul că putem ţine cartea pentru a o citi maxim două săptămâni, cu posibilitatea de a o prelungi şi despre modul de îngrijire a cărţilor (trebuie aduse înapoi fără ca noi să le rupem, să le mâzgălim sau să îndoim paginile în loc să punem un semn de carte). De asemenea ne-a spus că atunci când vom împrumuta o carte şi o vom restitui d-na ne va întreba câteva lucruri din aceasta pentru a se convinge că noi chiar am citit respectiva carte. La finalul vizitei d-na bibliotecară ne-a citit nişte ghicitori despre diferite poveşti, iar noi am ghicit despre ce poveşti era vorba.

 


Revenind în clasă am continuat discuţia despre bibliotecă şi am aflat faptul că există biblioteci mai mari care au săli de lectură în care copiii şi adulţii pot sta să citească. Am vorbit şi despre importanţa cititului dându-ne seama că atunci când citim de fapt învăţăm o mulţime de lucruri care ne vor folosi în viaţă. 
Pentru a consolida cifra 6 am încercuit o grupă de 6 cărţi din biblioteca desenată în manual, am numărat grupele de cărţi date, am colorat grupa cu şase cărţi şi am scris cifra corespunzătoare dedesubt. Am completat desenând cerculeţe mulţimea sub care era scrisă cifra 4 pentru ca, aceasta împreună cu o altă mulţime de două cerculeţe, să formeze o mulţime de şase cerculeţe. Am observat astfel unul dintre modurile de descompunere a cifrei 6 în 2+4. La următorul exerciţiu am împărţit noi mulţimea de 6 cerculeţe în două mulţimi la alegere (fie 3+3, fie 2+4, 4+2, 5+1, 1+5). Am exersat cifra 6 pe cele două rânduri din manual, iar în final am conturat pe o fişă de lucru cifra 6 care forma părul creţ al unui copil.


La AVAP am vorbit despre modul în care se poate lega o carte, aceasta putând fi lipită sau cusută. Am decupat apoi după contur cele trei pagini ale unei cărticele, le-am lipit la cotor, am îndoit şablonul pentru a obţine o mini - carte, apoi am desenat atât pe copertă, cât şi în interior flori, realizând astfel "Cărticica florilor".

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search