luni, 2 martie 2015

Săptămâna 21 - Primăvara (prima oră)

  Sunetul e. Literele e şi E. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul e. Confecţionarea de felicitări cu litere de tipar decupate.

Azi la CLR am ascultat şi completat o poezie - ghicitoare: "Ştiţi voi oare, dragi copii / Cine închide seara ochii / Tuturor din lumea asta? / E Moş Ene, pe la gene / Ne aduce somnu - alene / Pleoapele uşor le-nchide, / Somnul dulce ne cuprinde." Am ascultat apoi "Povestea cu Moş Ene şi cei trei Somni Înaripaţi: Somn uşor, Somn Bun şi Somn Liniştit".



Am desoperit că numele personajului principal al poveştii citite începea şi se termina cu sunetul "e", scriindu-se la început cu "E" fiindcă este un nume de personaj şi la sfârşit cu "e". Am dat exemple de cuvinte care încep cu sunetul "e", care îl au în interior sau care se termină cu acest sunet. Am rezolvat exerciţiul 1 din manual colorând bulinele ce corespundeau sunetului "e" din cuvintele asociate unor imagini. Am vizionat  "Povestea literei E" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut asemănarea literei "E" cu pieptenele cu trei dinţi folosit pentru a pieptăna coama leului şi asemănarea lui "e" cu forma trompei elefantului atunci când a scos spinul din coama regelui pădurii. Am intuit literele "E" şi "e" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("E" - o linie verticală scrisă de sus în jos, o linie orizontală în capătul de sus al celei verticale trasate înspre dreapta, a doua linie orizontală egală cu prima în mijlocul celei verticale şi trasate tot înspre dreapta şi o a treia linie orizontală egală cu celelalte două în capătul de jos al liniei verticale, trasată fiind înspre dreapta; "e" - format dintr- o linie orizontală, iar din capătul din dreapta al acesteia porneşte înspre stânga o literă "C" ce se uneşte în drumul său cu capătul din stânga al liniei orizontale). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "E" şi "e" în funcţie de tipul de scris ales.


 Pentru a ne fixa mai bine forma literei "E" am construit-o din piese Lego.


Am colorat  / încercuit cu albastru litera "E" şi cu roşu litera "e" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am desenat apoi pe caietul cu foaie velină o literă "e" şi una "E" pe care le-am împodobit.


În finalul lecţiei am realizat o felicitare de 8 Martie pentru mama decupând şi lipind literele ce ne-au fost puse la dispoziţie în ordinea în care au fost ele scrise pe tablă. Am respectat spaţiul liber dintre cuvinte, ordinea literelor în cuvânt, ordinea cuvintelor, dar şi folosirea corectă a semnelor de punctuaţie.


8 Martie - Rezolvare de probleme cu operaţii de adunare cu 1 - 5 unităţi

La MEM am discutat despre Ziua Internaţională a Femeii / Ziua Mamei ce se sărbătoreşte pe data de 8 martie. Intuind imaginile din manual am rezolvat problemele de adunare propuse scriind atât rezolvarea, cât şi răspunsul corect în spaţiile corespunzătoare. În cazul primei probleme ce se rezolva prin două operaţii de adunare am scris mai întâi rezultaul la prima adunare, am copiat în continuare cea de-a doua adunare, apoi am rezolvat exerciţiul ce ne-a oferit răspunsul final.(Cu ocazia zilei de 8 Martie, Ionuţ îi aduce mamei o floare, Miruna 3 flori şi Alexandra 3 flori. Câte flori primeşte mama în total? 1 + 3 + 3 = 4 + 3 = 7). Celelalte două probleme le-am rezolvat intuind imaginile asociate. În finalul orei am rezolvat o fişă de lucru ce presupunea rezolvarea unor adunări însoţite de suport vizual şi rezolvarea unor probleme de adunare desenând totodată elementele lipsă conform cifrelor date.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search