Sunetul j. Literele j şi J. Invitaţie pentru ziua mea.
Azi la CLR am discutat despre ziua de naştere ca eveniment important din viaţa fiecărui om. Fiindcă nu toţi ştiam pe ce dată ne-am născut, am aflat pe rând această dată şi ne-am notat-o pentru a o reţine pe viitor. Am realizat apoi o invitaţie pentru ziua noastră în care am desenat şi am scris folosind cuvinte sau simboluri când ne sărbătorim ziua, unde va avea loc petrecerea, la ce oră şi la ce număr de telefon pot suna invitaţii să confirme venirea lor.
Calendarul. Marcarea unei săptămâni pe calendar.
La MEM am intuit o fişă ce înfăţişa luna mai a acestui an. Am observat că pe coloanele veticale erau scrise zilele săptămânii (pe care le-am repetat în cor). După ce ne-am reamintit că o săptămână are 7 zile ţinând de luni până duminică, am numărat săptămânile lunii mai. Pe fişa dată am rezolvat cerinţele din manual, deoarece fila de calendar propusă acolo era din luna aprilie, nepotrivindu-se cu momentul actual. Astfel, am colorat cu roşu săptămâna în care ne aflăm, pornind de la data de azi, pe care am încercuit-o (7 mai). Am colorat a doua săptămână din lună cu albastru, apoi am scris un "X" în dreptul zilei de ieri (6 mai) şi o bulină în dreptul zilei de mâine (8 mai). Am colorat cu verde toate zilele de duminică din lună, citind datele din calendar.
Pentru a ne consolida marcarea unei săptămâni pe calendar, am utilizat fila lunii aprilie propusă în manual şi am rezolvat cerinţe diferite faţă de cele de la exerciţiul 1, dar în concordanţă cu momentul actual al învăţării. Astfel, am colorat cu roşu săptămâna de la 22 la 28 aprilie, am încercuit data de 26 aprilie şi am colorat cu albastru a doua săptămână. Am presupus că azi ar fi data de 4 aprilie şi am scris un "X" în dreptul zilei de ieri (3 aprilie) şi o bulină în dreptul zilei de mâine (5 aprilie). Am colorat cu verde zilele de duminică şi am constatat că luna aprilie are 4 zile de duminică, pe când luna mai are 5 zile de duminică. În final am scris în căsuţa adecvată data naşterii noastre.
La AVAP (2 ore) am discutat despre cele mai importante tipuri de ceasuri (de perete, deşteptător, de mână etc). Am realizat apoi un ceas respectând etapele de lucru prezentate în manual şi folosind tehnicile de pictură cu acuarele, decupare după şablon, lipire şi asamblare a părţilor componente cu ajutorul piunezelor.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu