luni, 4 mai 2015

Săptămâna 28 - Timpul (prima oră)

Sunetul j. Literele j şi J Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul j.

Azi la CLR am dat exemple de cuvinte care încep cu sunetul "j", care îl au în interior sau care se termină cu acest sunet. Am intuit imaginile din manual, am citit cuvintele asociate acestora, am încercuit imaginile a căror denumire începea cu sunetul "j", am încercuit cu roşu imaginea a cărei denumire se termina cu sunetul "j" şi am precizat unde se află sunetul "j" în cuvântul "cojoc" şi în cuvântul "joi". Plecând de la ultima imagine ce înfăţişa nişte jucării, am ascultat cu foarte mare atenţie un text cu titlul "Povestea băieţelului care nu ştia ce jucărie doreşte", apoi am răspuns oral la întrebări legate de conţinutul acestui text, antrenându-ne astfel atât atenţia şi concentrarea, cât şi memoria detaliilor. Acest text este similar cu textele de la Evaluarea Naţională pe care o vom susţine în clasa a II-a, numai că atunci, fiind mai mari şi ştiind să citim mult  mai bine ca acum, ne vom citi singuri textul şi apoi cu el în faţă vom căuta răspunsurile la întrebări.
 




Am vizionat "Povestea literei J" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut asemănarea literei "J" cu liana care a ajutat maimuţica să-şi împlinească visul de a fi o vedetă de circ. Am intuit literele "J" şi "j" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("J" - un bastonaş înspre stânga, scris de sus în jos, uneori cu o linie orizontală deasupra, scrisă de la stânga la dreapta; "j" - un bastonaş înspre stânga, scris de sus în jos şi un punct deasupra). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "J" şi "j" în funcţie de tipul de scris ales.



Am colorat  / încercuit cu albastru litera "J" şi cu roşu litera "j" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind literele învăţate după model. Am colorat apoi literele duble din manual.

Unităţi de măsură a timpului - anul, luna, săptămâna, ziua.

La MEM ne-am reamintit că suntem în anul 2015, an pe care l-am scris ca un titlu pe o foaie A4. Am împărţit apoi foaia în 4 căsuţe egale pentru cele patru anotimpuri. Am desenat în colţul fiecărei căsuţe câte un simbol pentru fiecare anotimp în parte. Urmărind foile unui calendar cu peisaje potrivite fiecărui anotimp am scris în căsuţe lunile acestora şi câte zile au fiecare. Pentru a le memora am repetat lunile anului în ordinea în care ele apar în calendar. Am învăţat tehnica "pumnilor" pentru a memora mai uşor câte zile sunt în fiecare lună (Strângand pumnul stâng se formează ridicături şi adâncituri în dreptul fiecărui deget. Pornind de la prima ridicătură se spun lunile anului începând cu "ianuarie". Dacă luna "pică" pe o ridicătură înseamnă că are 31 de zile, iar dacă "pică" pe o adâncitură are 30 sau 28 / 29 de zile. După luna "iulie" se termină ridicăturile şi adânciturile pumnului stâng, aşa că se adaugă lângă acesta pumnul drept şi se continuă numirea lunilor cu luna"august" care fiind pe o ridicătură va avea 31 de zile). Am numărat lunile anului şi am încercuit numpărul corespunzător de la exerciţiul 1 din manual (12). Am scris un "X" în dreptul etichetei cu luna în care ne aflăm (mai), apoi am colorat ce verde etichetele cu luni de primăvară, cu albastru cele cu luni de iarnă, cu maro lunile de toamnă, iar cu roşu pe cele de vară. Am intuit pagina de calendar din manual recunoscând zilele săptămânii, am stabilit care sunt zilele în care venim la şcoală şi care sunt zilele în care stăm acasă, le-am colorat pe acelea în care nu mergem la şcoală (sâmbătă şi duminică), am povestit cum ne petrecem timpul în aceste zile şi am încercuit zilele aflate între data de 12 şi data de 23.
 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search