Azi la CLR am repetat sunetul "j" şi literele
"j", "J" învăţate în această săptămână. Pentru aceasta am
numărat mai întâi în poezia literei "J" cuvintele din fiecare
vers, apoi am descifrat individual fiecare cuvânt din versurile poeziei: "Este
joi şi ne-am jucat de toate, / Săptămâna e la jumătate. / Doar Jenica jeluieşte
supărată, / În jeleu şi-a pus jacheta preferată.", mutând degetul de la un
cuvânt la altul. Am citit în cor de mai multe ori versurile poeziei urmărind cu
degetul fiecare cuvânt citit. Am încercuit cu roşu literele "j" şi cu
albastru literele "J" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele
asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am
colorat bulina corespunzătoare literei "j" din denumirea unor imagini
şi am trasat conturul literelor "j" şi "J" în caietul
"Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice. Am colorat cum am dorit literele model şi cu chip. În finalul lecţiei
am colorat o fişă cu literele "j" şi "J" desenate din
cerculeţe.
Date importante. Durata unei activităţi.
La MEM am repetat noţiunile de "săptămână", "lună" şi "an" urmărind un material PPS. Am spus în cor zilele săptămânii şi am observat modul de prescurtare a denumirii acestora, am punctat faptul că o săptămână are 7 zile, o lună are 28 / 29, 30 sau 31 de zile, iar un an are 12 luni, am repetat lunile anului şi câte zile au fiecare, iar în final, după ce am recunoscut pe fila de calendar a lunii mai ziua de azi (8 mai), am rezolvat nişte exerciţii în care trebuia să precizăm ce zi trebuie pusă în căsuţa liberă orientându-ne după zilele de "ieri, azi sau mâine" şi să alegem care este prima şi ultima zi a anului.
Am marcat prin încercuire data noastră de naştere pe calendarul din manual, urmând să colorăm celelalte date importante ora următoare. Am povestit cum ne-am sărbătorit ziua de naştere. Am desenat în finalul lecţiei o activitate care ne place şi am marcat durata ei pe ceas, prin colorare.
La MM am discutat despre câteva tipuri de instrumente pentru măsurat timpul (ceasul solar, clepsidra, cronometrul), am observat şi discutat apoi despre un alt instrument numit metronom, care măsoară intervale egale de timp, fiind de ajutor la păstrarea unui anume tempo / ritm în muzică, mai ales (dacă partea de metal e sus, ritmul e mai lent, iar dacă e jos, e mai alert).
ceas solar |
clepsidră |
cronometru |
metronom |
Ne-am oprit în continuare asupra unor tipurilor de ceasuri (de perete, de masă, de mână, electronic, cu pendulă, cu cuc).
ceas de perete |
ceas de masă |
ceas de masă electronic / digital |
ceas de mână |
ceas de mână electronic / digital |
Am repetat cântecul "Ceasul" învăţat ora trecută, pe care l-am cântat în cor, pe echipe, în lanţ, cu acompaniament muzical şi ritmic prin bătăi din palme, dar şi cu ajutorul metronomului. În finalul lecţiei am audiat două piese muzicale clasice: "Ceasornicul" compus de Joseph Haydn şi "Simfonia jucăriilor" de Leopold Mozart, tatăl marelui compozitor W. A. Mozart. În timpul audierii fiecărei piese muzicale propuse am desenat pe caietul cu foaie velină ce ne inspira melodia respectivă.
"Ceasornicul" de Joseph Haydn
"Simfonia jucăriilor" de Leopold Mozart
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu