miercuri, 27 mai 2015

Săptămâna 31 - Muzica şi natura / Vara (a III-a oră)

Sunetul k. Literele k şi K Interpretarea unor cântece cu onomatopee.

Azi la CLR am intuit două imagini ce înfăţişau un fruct kiwi şi o pasăre kiwi şi am sesizat cu ce sunet încep aceste cuvinte ("k"). Am dat exemple de cuvinte care începeau cu sunetul "k" şi care se terminau cu acest sunet. Am înţeles, analizând aceste exemple, că litera "k" se pronunţă ca şi "c" în unele cuvinte sau altfel în cuvinte precum "kilogram" sau "kiwi". 


Am vizionat "Povestea literei K" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut faptul că sunt multe obiecte în lume a căror denumire începe cu "k". Am intuit literele "K" şi "K" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("K" - o linie verticală trasată de sus în jos, o linie oblică trasată până la mijlocul celei verticale şi o altă linie oblică pornind din acelaşi punct de întretăiere a liniei verticale cu cea oblică sau puţin mai la dreapta primei linii oblice; "k" - acelaşi mod de scriere la o dimensiune mai mică şi cu prima linie oblică mai scurtă). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "K" şi "k" în funcţie de tipul de scris ales.



Am colorat  / încercuit cu albastru litera "K" şi cu roşu litera "k" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am intuit imaginile din manual, am citit cuvintele asociate acestora, am precizat unde se aude sunetul "k" în fiecare dintre ele colorând bulina corespunzătoare, apoi am încercuit litera "k" în cuvinte. Am cântat două cântece ce conţineau onomatopee (sunete ale unor animale, produse de anumite obiecte ori instrumente muzicale): "A, a, a! Iată că vine vara! / Fluturaşii fâl, fâl, fâl! / Păsărelele pâl, pâl, pâl! / A, a, a! Iată că vine vara! / E, e, e! Ce arde soarele! / Albinuţele zum, zum! / Furnicuţele pe drum. / E, e, e! Ce arde soarele! / I, i, i! La joacă-s mulţi copii! / Ei bat mingea poc, poc, poc. / Şi sar mingea hop, hop, hop! / I, i, i! La joacă-s mulţi copii!"; "O vioară mică de-aş avea / O vioară mică mi-ar plăcea / Toată ziua aş cânta / Multe cântece cu ea. / Dili, dili, dili / Ding, ding, ding - BIS / Toată ziua aş cânta / Multe cântece cu ea." Am sesizat că primul cântec viza repetarea vocalelor "a", "e" şi "i".  La final am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind literele învăţate după model. Am colorat apoi literele duble din manual. 

Obiecte preferate şi caracteristicile acestora.

La DP am desenat jucăria preferată, apoi, pe rând am prezentat desenul în faţa clasei spunând povestea respectivei jucării şi precizând motivele pentru care este preferata noastră.

La MM am discutat despre modul în care un copil trebuie să aibă grijă de jucăriile sale, apoi am învăţat prima parte a cântecului "Fuga jucăriilor", urmând ca celelalte două părţi să le învăţăm în orele următoare. Analizând versurile am discutat pe marginea acestora şi am apreciat dacă comportamentul băiatului a fost corect sau nu. Pentru a învăţa mai bine cântecul am urmărit un material video, apoi am cântat cântecul în cor şi pe echipe. În final am desenat scenele primei părţi a cântecului învăţat.


 Fuga jucăriilor

I. Ştiţi voi unde a plecat?
   Ursul meu catifelat
   Că eu nu l-am mai văzut
   De când urechea i-am rupt.

II. Mai demult s-a întamplat
    Când mămica m-a certat
    C-am rupt florile-n grădină 
    Şi-am spus că el e de vină.

R: Ce să mă fac eu, copii?
    Singur fără jucării?
    Ursuleţul a plecat
    Dar eu sunt cel vinovat.  
    Ce să mă fac eu, copii?
    Singur fără jucării?
    Florile le-am rupt chiar eu
   Am minţit şi asta-i rău.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search