miercuri, 22 octombrie 2014

Săptămâna 6 - Toamna (a III-a oră)

Astăzi la CLR am ascultat un fragment din poezia "Balada unui greier mic" de G. Topîrceanu, am încercat să ţinem minte cât mai multe versuri din poezie, urmând ca până luni să o mai repetăm şi acasă pentru a o învăţa pe dinafară. 

Balada unui greier mic de G. Topîrceanu (fragm.)

Peste dealuri zgribulite,                        O grăunţă cât de mică,
Peste ţarini zdrenţuite,                          Ca să nu cer împrumut
A venit aşa, deodată,                            La vecina mea furnică,
Toamna cea întunecată.                        Fiindcă nu-mi dă niciodată,
Doar pe coastă, la urcuş,                      Şi-apoi umple lumea toată
Din căsuţa lui de humă                         Că m-am dus şi i-am cerut...
A ieşit un greieruş,                                Dar de-acuş,
Negru, mic, muiat în tuş                         Zise el cu glas sfârşit
Şi pe-aripi pudrat cu brumă:                  Ridicând un picioruş,
- Cri-cri-cri                                             Dar de-acuş s-a isprăvit...
Toamnă gri,                                           Cri-cri-cri
Nu credeam c-o să mai vii                     Toamnă gri,
Înainte de Crăciun,                                Tare-s mic şi necăjit!
Că puteam şi eu s-adun


Apoi am discutat despre învăţăturile textului, am realizat un desen prin care transmiteam greieraşului din poezie mesajul că întotdeauna trebuie să muncim pentru a avea tot ceea ce ne dorim, iar la final am desenat o furnică după un contur dat. 


Pentru a reţine mai bine versurile am audiat "Balada unui greier mic" cântată de M. Constantinescu.



La DP ne-am analizat cu atenţie corpul, am identificat părţile componente şi am discutat despre rolul fiecăreia. Am unit apoi 3 imagini cu diferite activităţi cu partea corpului ce e folosită în activităţile prezentate. În finalul lecţiei am completat o fişă ce presupunea recunoaşterea diferitelor părţi ale corpului.


La MM am vorbit despre sunetele care se aud fără vreun alt sunet ajutător (vocalele: a, e, i, o, u) şi de cele care au nevoie de sunetul ajutător "î" (consoanele). Am învăţat apoi cântecul "A, a, a! Acum e toamnă, da!", am audiat melodia, apoi am cântat şi noi împreună cu acompaniamentul.

A, a, a! Acum e toamnă, da!



A, a, a!  Acum e toamnă, da.
Iarba-n câmp se veştejeşte,
Frunza-n codru-ngălbeneşte,
A, a, a!  Acum e toamnă, da.











E, e, e! Plăcută vreme e.
Mere, prune, nuci şi pere,
Noi avem după placere
E, e, e! Plăcută vreme e.

 










 I, i, i! Veniţi cu noi copii!
Strugurele must se face
Şi mustul nouă ne place
I, i, i! Veniţi cu noi copii!

 












O, o, o! Se duc cocorii-n zbor.
Se duc cuci şi rândunele
Şi ne pare rău de ele.
O, o, o! Se duc cocorii-n zbor.








0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search