luni, 27 octombrie 2014

Săptămâna 7 - Corpul meu (prima oră)

Astăzi la CLR am alcătuit propoziţii despre ceea ce era reprezentat în imaginile din manual, am numărat bătând din palme câte cuvinte au propoziţiile formulate, am reprezentat grafic cuvintele prin liniuţe orizontale şi am scris numărul de cuvinte corespunzător în casetele date. Propoziţiile au fost : Mâna este curată. Mâna e murdară. Copilul aleargă. Băiatul salută./ Băiatul zâmbeşte. Băiatul merge în cârje. Copilul s-a lovit la genunchi. Am observat că penultima propoziţie are 4 cuvinte.
Am ales dintre figurile geometrice de pe tabla magnetică doar pe cele care au 4 linii (laturi) şi le-am aşezat în partea de jos a tablei.


Am aflat că figura se numeşte "pătrat", că are 4 laturi egale şi 4 colţuri sau vârfuri.


Am dat exemple de obiecte pătrate.


Am aşezat apoi 4 carioci / creioane pe masă sub formă de pătrat. Fiindcă am folosit 4 carioci / creioane identice am înţeles că pătratul are toate laturile egale.


Am desenat pe caietul cu foaie velină pătrate de diferite mărimi, am conturat pe manual cele două rânduri de pătrate primul rând vizând trasarea cu creionul peste conturul punctat, iar al doilea rând presupunând unirea a 4 puncte spre a forma un pătrat.

La MEM am vorbit despre părţile corpului şi despre rolul acestora. Am grupat pătratele din josul tablei magnetice după culoare observând prin numărare faptul că o mulţime avea 1 element, alta 2 elemente, iar ultima avea 3 elemente. Am observat de asemenea o planşă cu o mulţime de 3 cămile pe care le-am numărat în cor. Pe nişte planşe demonstrative cu Winnie de Pluş am descoperit mulţimi de diferite obiecte corespunzătoare cifrei afişate.
Am ales din cutie 3 carioci şi am discutat despre modalitatea de a le lua din cutie (descompunerea cifrei 3): fie luăm câte unul (1+1+1=3), fie luăm cu mâna stângă o cariocă şi celelalte două le luăm cu mâna dreaptă (1+2=3), fie luăm cu mâna stângă două carioci şi cu mâna dreaptă una. (2+1=3). Am învăţat o parte dintr-un cântecel "Numărătoare. Una este luna" ce presupunea numărarea crescătoare şi descrescătoare a numerelor 1,2,3. În timp ce cântam am arătat pe degete cifrele corespunzătoare versurilor.

"Numărătoare. Una este luna"



Hai să zicem una, una este Luna

Hai să zicem una, să se facă două,
Două mâini copilul are
Una este Luna.

Hai să zicem două, să se facă trei,
Trei crai vin din depărtare,
Două mâini copilul are
Una este Luna.

Am grupat apoi toţi copiii din imaginea din manual într-o singură mulţime, i-am numărat şi am observat că erau 3. Am colorat cifra 3 dintr-un şir de cifre, am trasat atâtea liniuţe verticale câte elemente aveau mulţimile date, am exersat cifra 3 pe manual. În finalul orei am colorat fişa corespunzătoare cifrei 3 de tipar.

  

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search