joi, 23 octombrie 2014

Săptămâna 6 - Toamna (a IV-a oră)

Astăzi la CLR am repetat poezia "Balada unui greier mic" de G. Topîrceanu, apoi am colorat o fişă cu personajele din poezie.


Am completat după rimă şi după imagini poezia "Toamna" de G. Coşbuc, înlocuind imaginile cu cuvintele potrivite sesizând totodată versurile care se termină la fel (rima).

Toamna de G. Coşbuc

Ieri vedeam pe luncă flori
Mândri fluturi zburători
Şi vedeam zburând albine
Ieri era şi cald şi bine.










Azi e frig şi nori şi vânt
Frunzele cad la pământ
Florile stau supărate
Veştejesc de brumă toate.


Am exersat apoi cerculeţe mari şi mici după un model dat.

 

La  MEM am vorbit despre fenomenele ce se produc în anotimpul toamna, am grupat într-o imagine dată cei doi nori într-o mulţime, cele două umbrele într-o mulţime, cei doi oameni fără umbrelă într-o mulţime, iar cei doi copaci într-o altă mulţime. Am observat astfel că fiecare mulţime avea două elemente. Am observat de asemenea luând în mâna dreaptă o cariocă din cutie şi în mâna stângă o altă cariocă faptul că dacă le punem împreună sunt de fapt două carioci. Am recunoscut apoi cifra 2 dintr-un şir şi am colorat-o, am trasat atâtea liniuţe verticale câte elemente avea fiecare mulţime dată, iar mai apoi am exersat pe caietul cu foaie velină şi pe manual cifra 2 de mână. Pentru a reuşi să o desenăm corect este nevoie de mai mult exerciţiu şi acasă. Cifra 2 de mână am desenat-o astfel: am exersat mai întâi valul simplu nu înalt, ci lung, apoi am trecut la desenarea cifrei 2, am scris mai întâi un bastonaş înclinat înspre stânga, ne-am întors foarte puţin înapoi pe aceeaşi linie a bastonaşului şi am legat apoi valul.


La DP am ascultat o povestioară care s-a numit "Cine are rolul important", am discutat pe baza ei  şi am înţeles că fiecare parte a a corpului este importantă şi că fiecare îndeplineşte un anumit rol.

La AVAP am învăţat despre culorile secundare / binare (portocaliu, verde şi violet) care se obţin din amestecul culorilor primare (roşu, galben şi albastru) două câte două astfel: roşu + galben = portocaliu; galben + albastru = verde, roşu + albastru = violet. Pentru a observa mai bine obţinerea culorilor secundare am folosit frunzele pe post de ştampilă şi carioci astfel: am colorat frunza cu prima culoare, am colorat apoi peste cu cea de-a doua culoare, apoi am amprentat repede pe foaie. Marţi urmează să completăm planşa cu amprentarea frunzelor după ce au fost pictate cu acuarele.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search