joi, 30 octombrie 2014

Săptămâna 7 - Corpul meu (a IV-a oră)

Astăzi la CLR am ascultat povestioara "Dacă ai avea..." din care am învăţat că atunci când oferi un dar unui prieten acel lucru nu trebuie să fie ceva ce îţi este ţie de prisos. Am încercuit apoi în desenul din manual partea corpului cu care personajul textului citit a acoperit creioanele. Am povestit experienţe asemănătoare celei din textul audiat şi le-am ilustrat prin desen.
Fiindcă azi a fost ziua lui Pătrăţel se cuvenea să repetăm ceea ce am învăţat deja despre pătrat.


Am conturat pe o fişă cadourile primite de acesta, am colorat pătratele cu roşu şi am realizat un alt desen din pătrate.


La MEM am observat din nou că pătratul are 4 laturi şi 4 colţuri. Am descoperit apoi mulţimea de 4 ţapi pe care i-am numărat în cor. Am luat apoi din cutie 4 carioci şi am discutat despre modurile în care se pot lua cariocile (descompunerea cifrei 4): 2 +2; 4+0; 0+4; 1+3; 3+1
Am învăţat următoarea strofă din cântecul "Numărătoare - Una este luna":

Numărătoare - Una este luna



Hai să zicem una, una este Luna

Hai să zicem una, să se facă două,
Două mâini copilul are
Una este Luna.

Hai să zicem două, să se facă trei,
Trei crai vin din depărtare,
Două mâini copilul are
Una este Luna.

Hai să zicem trei, să se facă patru,
Patru boi la plug se mână, 
Trei crai vin din depărtare,
Două mâini copilul are
Una este Luna.

Am vorbit despre hrana ca sursă de energie, de importanţa acesteia pentru creştere şi dezvoltare, am denumit principalele mese ale zilei (mic-dejun, prânz şi cină), subliniind faptul că între aceste mese se pot lua gustări. Am încercuit grupa alimentelor ce se pot consuma la micul-dejun, apoi am numărat elementele sale componente. Am observat că erau 4. Am observat asemănările şi deosebirile dintre cifra 4 de tipar şi cea de mână. Am colorat cifra 4 dintr-un şir de cifre, am trasat atâtea liniuţe verticale câte alimente erau în fiecare grupă, apoi am discutat despre rolul fiecărei grupe în alimentaţia omului. Am exersat cifra 4 de mână pe liniatura din manual. În finalul orei am colorat fişa cifrei 4 de tipar.


La DP am ascultat textul "Chipul din suflet", am discutat pe baza acestuia şi am ajuns la concluzia că nu contează felul în care arătăm, ci ce fel de suflet avem. Am asamblat apoi prin decupare şi lipire părţile componente ale unui băiat şi a unei fetiţe.



La AVAP ne-am conturat mâna, apoi în vârful fiecărui deget am desenat câte o faţă a unui prieten. Am denumit cele 5 degete şi am explicat denumirea acestora. Am observat faptul că omul are capacitatea de a aduce degetul mare în faţa celorlalte pentru a facilita prinderea. Am realizat apoi colajul "Chipul fetiţei" folosind tehnicile de tăiere, răsucire, înnodare şi lipire a firelor de lână colorate.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search