marți, 25 noiembrie 2014

Săptămâna 10 - România, ţara mea (a II-a oră)

Azi la CLR am vorbit despre ziua naţională a României din data de 1 decembrie şi am aflat de ce se sărbătoreşte în această dată (fiindcă la 1 decembrie s-au unit toate provinciile într-o mare ţară numită România; putem considera această zi ca ziua de naştere a României mari). Am observat apoi steagul României, l-am descris precizând cele trei culori (albastru, galben, roşu), poziţionarea acestora pe verticală, poziţionarea culorii albastru lângă lance şi semnificaţia fiecăreia dintre culori. Am vorbit de asemenea despre momentele când se arborează steagul naţional: de Ziua României şi la diferite concursuri sportive atunci când un / o sportiv / sportivă câştigă locul I cu medalie de aur. Totodată am observat faptul că instituţiile publice (şcoli, primării etc) au permanent arborat la intrare drapelul naţional. Am desenat pe caietul cu foaie velină un steag al României respectând atât culorile, cât şi poziţionarea acestora.
Am formulat apoi răspunsuri la întrebări ce presupuneau o alegere duală / multiplă. (în imagine e o casă de locuit sau o instituţie? Copilul locuieşte la casă sau la bloc? Tu unde locuieşti: la casă, la casă cu etaj sau la bloc?). Am sesizat diferenţa dintre o locuinţă şi o instituţie. Am bifat cu X imaginea ce indica locul unde se afla oala din povestea "Căsuţa din oală" (în mijlocul câmpului). Am observat că oala avea formă ovală şi am exersat ovalul pe caietul de semne grafice.


La MEM am vorbit despre localitatea şi domiciliul fiecăruia dintre noi. Am discutat despre cele două tipuri de adrese: a celor ce stau la casă şi a celor ce locuiesc la bloc. Astfel în cazul celor ce locuiesc la casă adresa e formată din numele străzii şi numărul, pe când în cazul celor ce stau la bloc adresa e formată din numele străzii, numărul acesteia, denumirea blocului, scara, etajul şi apartamentul. Am numărat apoi etajele unor clădiri date şi am trasat atâtea liniuţe câte etaje aveau acestea. Am fost atenţi să nu considerăm parterul ca etaj. Am desenat grupe de câte 8 obiecte conform cifrei scrise sub mulţimile date. Pentru a consolida cifrele învăţate până acum, am rezolvat frontal, la tablă, pe fişe model diferite exerciţii-joc. Astfel, mai întâi, am ales  pe rând de pe masă cifrele magnetice şi le-am aşezat în ordine crescătoare numărând de la 0 la 8. Am numărat apoi în cor descrescător de la 8 la 0.


Am găsit apoi vecinii numerelor date şi le-am scris în spaţiile corespunzătoare. Am citit în cor şirurile formate.


Am comparat perechi de câte două numere şi am încercuit pe cel mai mare din fiecare.

 

Am completat apoi şiruri de cifre ce se succedau după o anumită regulă.

 

Am exersat cifra 8 pe cele două rânduri din manual, apoi pe o fişă de lucru, cifrele 8 formând nişte oameni de zăpadă. În finalul lecţiei am colorat fişa corespunzătoare cifrei 8.


La AVAP am confecţionat un tricolor prin colorare, pliere şi lipire.


Pentru Serbarea de Crăciun am învăţat cântecul "Iarna a sosit în zori" şi o strofă însoţită de refren din cântecul "Zurgălăi, zurgălăi", ambele fiind cântate cu acompaniament.

Iarna a sosit în zori



I. Iarna a sosit în zori,
La fereastră ne-a pus flori.
A sosit cu gerul ei
Cu zăpadă şi polei!

R: Cât de veseli suntem noi,
Alergăm sprinteni, vioi,
Cu zăpadă ne jucam
Şi cu bulgari aruncăm!

II. Săniuţa va pleca
Şi pe pârtii va zbura!
Clopoţeii vor suna
Şi pe noi ne-or bucura!

R: Cât de veseli suntem noi,
Alergăm sprinteni, vioi,
Cu zăpadă ne jucam
Şi cu bulgari aruncăm!

III. Iarnă, iarnă, eşti frumoasă,
Când nu eşti prea friguroasă!
Că ne-aduci grămezi de nea
Şi plimbări cu sania!

R: Cât de veseli suntem noi,
Alergăm sprinteni, vioi,
Cu zăpadă ne jucam
Şi cu bulgari aruncăm! - BIS

Zurgălăi, zurgălăi



I. Seara-i de mister,
Bradu-i luminat,
Ard steluţe-n el,
Totu-i minunat.
Roata de copii,
Bradul-i la mijloc
Şi aşteaptă, aşteaptă toţi
S-audă cioc, cioc, cioc. - Hei

R: Zurgălăi, zurgălăi,
Veseli zurgălăi,
Se aud de prin câmpii
Peste munţi şi văi. - Hei
Vine iar, şi la noi,
Moşul blând şi bun,
Să cântăm şi să dansăm
Pentru Moş Crăciun.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search