luni, 24 noiembrie 2014

Săptămâna 10 - România, ţara mea! (prima oră)

Azi la CLR am vorbit despre ţara noastră care se numeşte România, despre poporul român şi despre oamenii ce locuiesc aici ce se numesc români. Am aflat de asemenea că România are un imn naţional  (cântec patriotic specific fiecărui popor în parte, care reliefează aspecte din istoria sa) care se numeşte "Deşteaptă-te, române".


Am indicat apoi imagini reprezentând obiecte din mediul familiar după criterii diferite (sunet iniţial / final, silabă iniţială / finală). Astfel am bifat cu X obiectele care încep cu sunetul "C" (cuier, cadă, calculator, castron), am bifat cu X obiectele care se termină cu sunetul "R" (calculator, frigider, televizor), am bifat cu X obiectele a căror denumire începe cu silaba "CA" (cană, casă, canapea, cadă) şi pe cele care se termină cu silaba "RE" (cuiere, frigidere, calculatoare, televizoare). Am exersat semiovalul pe caietul de scriere a semnelor grafice.

La MEM am descris imaginea din manual ce reprezenta o locuinţă. Am denumit părţile componente ale casei: parter, etajul 1, mansardă şi acoperiş. Am numărat încăperile din casă şi am observat că erau 4 (2 camere, o bucătărie şi o baie), apoi am observat că ele erau legate prin două holuri prevăzute şi cu scări interioare. Am numărat scaunele din fiecare încăpere: două în dormitor şi şase în bucătărie, apoi numărându-le pe toate am observat că erau 8.
Am exersat cu ajutorul creioanelor modalităţile de descompunere a cifrei 8 astfel: am luat din cutie 8 creioane şi le-am ţinut pe toate într-o mână. Am observat că cele 8 creioane + 0 creioane din mâna cealaltă fac tot 8. Apoi am mutat un creion în mâna goală. Am observat acum că într-o mână avem 7 creioane, iar în cealaltă 1, am mai mutat un creion şi am observat că într-o mână sunt 6 creioane, iar în cealaltă 2. Am repetat aceste mutări pănă mâna care a avut 8 creioane nu va mai avea niciunul demonstrându-se astfel descompunerea cifrei 8 în: 0+8, 8+0, 1+7, 7+1, 2+6, 6+2, 3+5, 5+3, 4+4.
Am observat pe o planşă că cifra 8 ar semăna cu un om de zăpadă format din doi bulgări rotunzi, cel de la bază mai mare şi cel din vârf mai mic.


Am ascultat "Povestea cifrei 8" pentru a afla de unde are această cifră forma a doi colăcei.
Povestea cifrei 8...

A fost odată, demult, pe când oamenii nu ştiau să scrie sau să citească, într-un sat îndepărtat, o familie care avea doi copii, un băieţel şi o fetiţă.

Pe băiat îl chema Octavian, iar pe fetiţă Olivia.

Tatăl lor lucra la pădure, iar copiii se duceau adesea să-i ducă de mâncare bietului om, care pleca dimineaţa, de îndată ce se arătau zorile, şi se mai întorcea seara, după ce apunea soarele.

Mama le-a făcut copiilor doi colăcei, le-a pregătit apoi coşul cu merinde pentru tatăl lor şi i-a trimis, ca de obicei, să-l ducă  acestuia.

Copiii i-au lăsat tatălui bucatele pregătite de mama lor, apoi, la întoarcerea spre casă, ei s-au gândit să vadă cum arată daca lipesc cele două turtiţe....Zis şi făcut. Au lipit cei doi colăcei şi s-au minunat pe lângă noua formă, până când s-au luat cu joaca şi s-au rătăcit.

În drumul său spre casă, tatăl copiilor văzu pe o lespede o formă ciudată, ca şi cum ar fi fost doi colaci lipiţi. „Copiii mei!”, se gândi omul. Dacă s-au rătăcit?

Nu plecă spre casă, ci îi strigă pe copii prin pădure. Într-adevăr, ei erau sub un copac, adăpostiţi de frig şi tremurând de frică. Tatăl îi luă, îi duse acasă, iar mama le făcu un ceai ca să se încălzească..

Auzind cele întâmplate, au venit în căsuţa aceea şi bunicii celor doi copii. Numărând aceştia câţi oameni erau în casă, au constatat că sunt opt şi au spus că dacă va dori cineva să scrie semnul acelui număr, să deseneze cei doi colăcei salvatoari.

Şi aşa a apărut cifra 8...


Am numărat persoanele ce se aflau în casă pentru a vedea dacă erau într-adevăr 8.
Am observat modul cursiv de scriere al cifrei 8, apoi am scris această cifră în dreptunghiul de sub imaginea casei pentru a reprezenta numărul total de scaune. Am colorat cifra 8 dintr-un şir, apoi am exersat cifra nou învăţată pe cele două rânduri din manual.
Am rezolvat în finalul lecţiei o fişă de lucru ce presupunea trasarea a tot atâtea liniuţe orizontale câte elemente avea mulţimea dată, formarea unei mulţimi cu 8 elemente prin alegerea acestora dintr-o mulţime cu mai multe elemente, conturarea cifrei 8 cu culori diferite, colorarea după legendă a unui desen împărţit în zone cu cifre şi găsirea drumului de la un copil la globuleţele de Crăciun străbătând un labirint.



ACTIVITATE  EXTRAŞCOLARĂ  /  EXTRACURRICULARĂ

După terminarea orelor am vizionat spectacolul "Hansel şi Gretel" la Opera Comică pentru Copii.

 

 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search