joi, 13 noiembrie 2014

Săptămâna 8 - Energie şi mişcare (a IV-a oră)

Astăzi la CLR am construit rime pornind de la cuvinte date. Am învăţat că rima se foloseşte în poezii şi înseamnă că ultima silabă sau cât mai multe silabe de la sfârşitul cuvintelor trebuie să fie identice. Am unit apoi imaginile a căror denumire rima: casă - masă, pitic - ceainic, flori - nori, raţă - aţă, neon - feon, uşă - păpuşă, şapte - lapte, pui - cui. Am gasit rime la cuvintele din manual şi la alte cuvinte date: pădure - mure, mere - pere, energie - alergie, vânt - cânt, furnică - mică, pace - face, ninsoare - soare, zece - trece, bine - vine, pereche - ureche, ninge - minge, balon - avion, carte - parte, barză - varză, ac - sac / rac / mac.

La MEM am vorbit despre energia eoliană (a vântului) şi am aflat că denumirea acestui tip de energie vine de la zeul Eol care era zeul vânturilor în vechime. De asemenea am vorbit despre faptul că această energie a vântului s-a obţinut mai întâi cu ajutorul morilor de vânt, iar mai apoi cu ajutorul eolienelor.

moară de vânt
eoliană

Am stabilit apoi cine are nevoie de energia vântului şi anume păsările pe care vântul le ajută să zboare şi să planeze, rufele pe care vântul le usucă şi omul pentru că vântul îl ajută să producă energie. Am observat pe imaginea din manual că în lanul de grâu nu era nicio eoliană şi am scris cifra corespunzătoare în căsuţă (0), şi că pe deal erau trei eoliene. Am scris apoi cifra 3 în căsuţa potrivită. Am ascultat "Povestea cifrei 0" pentru a afla de ce cifra are formă de oval.
Povestea cifrei  0 
          Se spune că demult, tare demult, pe când oamenii nu ştiau să scrie sau să citească, era într-un sat un băiat foarte isteţ, dar sărac, pe nume Gheorghiţă.
          Şi i-a spus odată mai – marele satului lui Gheorghiţă:
          - Dacă reuşeşti să – mi găteşti o mâncare cum nu s-a mai gătit până acum, astfel încât toţi oamenii să se minuneze, îţi voi da tot ceea ce-ţi doreşti!
          Stătu Gheorghiţă, se gândi, apoi făcu din apă şi făină un covrig mare, mare, de-au fost nevoiţi zece oameni să transporte acel covrig şi tot l-au turtit.. Ajuns la mai – marele satului, îi spuse aşa:
- Ţi-am adus o plăcintă gustoasă, dar n-ai voie să-i mănânci marginile! Mănâncă mijlocul, te rog!
          Oamenii stăteau de jur împrejurul covrigului şi se uitau la cel care dădea ocol şi nu avea ce să mănânce... Într-un târziu, acesta se lăsă păgubaş, se recunoscu învins de isteţul Gheorghiţă şi-i dădu acestuia tot ce şi-a dorit.
          De atunci, când oamenii vroiau să scrie semnul care să însemne „nimic”, desenau  acel covrig oval.
          Şi aşa s-a născut cifra 0...

 Am colorat cifra 0 într-un şir de cifre date, am desenat atâtea obiecte în mulţimi câte indica cifra dată şi am exersat cifra 0 pe cele două rânduri din manual. În finalul orei am consolidat cifra 0 învăţată prin conturarea acesteia pe o fişă de lucru.

 


La DP am ascultat un fragment din povestea " Răţuşca cea urâtă" de H. Ch. Andersen, am intuit imaginile din poveste observând ce parte din aceasta se regăsea în fragmentul citit. Am povestit pe baza textului audiat, dar şi a imaginilor întâmplarea şi am ajuns la concluzia că oamenii la fel ca şi animalele sunt diferiţi, iar noi nu trebuie să ne batem joc de alte persoane care nu au o înfîăţişare asemănătoare cu a noastră. Am colorat desenul din manual corespunzător poveştii.


La AVAP am realizat bărcuţa din hârtie folosind tehnica Origami, apoi am lipit-o pe fundalul din manual.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search