joi, 20 noiembrie 2014

Săptămâna 9 - Lumea cărţii ( a IV-a oră)

Astăzi la CLR am identificat sensul unui cuvânt prin schimbarea unui sunet / unei silabe. Astfel, mai întâi am denumit obiectele din imaginile date, am formulat propoziţii cu acestea (înţelegând necesitatea oamenilor de a vorbi în propoziţii), am descoperit sunetele fiecărei perechi de cuvinte / obiecte şi am găsit sunetul care era diferit în fiecare pereche. Am colorat bulina corespunzătoare acestui sunet diferit. Am numărat punctele de pe zarul din manual şi am observat că erau 6. Am arătat pe degete cifra 6 şi am mai adăugat încă un deget observând că s-a format cifra 7. Am dat exemplu de o poveste care are cifra 7 în titlu: "Albă ca zăpada şi cei şapte pitici".


Am urmărit o prezentare PPS în care era povestit pe scurt textul şi am discutat pe marginea acestuia amintindu-ne povestea şi sesizând părţile ce lipseau din rezumatul prezentat.



La MEM în cadrul temei "În lumea poveştilor" am continuat discuţia despre povestea prezentată şi am dat exemple de tipuri de cărţi pentru copii: de colorat, enciclopedii, culegeri, cărţi de poveşti, manuale şcolare. Am alcătuit grupa cărţilor de poveşti. Am desenat apoi atâţia saci de gunoi câţi pitici erau în imaginea dată. Am observat elementele componente ale cifrei 7 de tipar (o liniuţă orizontală, o liniuţă oblică şi uneori o altă linuţă orizontală, mai mică ce taie linia oblică la jumătate) şi a celei de mână (o linie şerpuită legată de o linie oblică şi o liniuţă orizontală, mai mică ce taie linia oblică la jumătate) comparându-le între ele. Am scris cifra 7 de mână în căsuţa corespunzătoare celor 7 saci strânşi de pitici atunci când au curăţat pădurea.
Am completat mulţimile date pentru a obţine 7 elemente. Astfel la mulţimea sub care era trecută cifra 2 şi care avea un singur element am mai adăugat un cerculeţ, în mulţimea sub care scris 5 şi avea tot un element am mai adăugat încă 4 cerculeţe şi am observat că împreună cele două cerculeţe şi cele cinci cerculeţe formau o mulţime de şapte cerculeţe. La exerciţiul următor am scris sub fiecare mulţime date cifra corespunzătoare numărului de cerculeţe (patru, trei şi împreună şapte). Am arătat pe degete diferite moduri de a-l forma pe 7 (2+5, 5+2, 3+4, 4+3, 6+1, 1+6, 7+0, 0+7). Am completat apoi la tablă o fişă de lucru în care am numărat piticii şi am desenat tot atâtea cerculeţe, am găsit vecinii numerelor ce erau scrise pe scufiile piticilor şi am încercuit după cerinţă diferiţi pitici dintr-un şir dat (al doilea, al patrulea şi al şaptelea).




În finalul lecţiei am rezolvat un puzzle digital cu tema "Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici".



La DP am ascultat povestea "Panseluţa altfel" din care am învăţat că nu este frumos să judecăm oamenii după felul cum arată şi că oamenii sunt diferiţi la fel ca şi florile.


 

La AVAP am realizat un covor de frunze utilizând tehnica colajului. Pe margine am confecţionat o ramă prin lipirea de bucăţele de hârtie glasată rupte.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search