miercuri, 19 noiembrie 2014

Săptămâna 9 - Lumea cărţii (a III-a oră)

Azi la CLR am  identificat poziţia sunetului "a" şi a sunetului "e" în cadrul cuvintelor date. Am colorat bulina corespunzătoare acestor sunete. Astfel în cuvântul "ac" sunetul "a" se aude primul, în cuvântul "albină" sunetul "a" este tot primul, în cuvântul "acadea" sunetul "a" este primul, al treilea şi al şaselea sunet, în cuvântul "avion" "a" este primul sunet, în cuvintele "balon", "mac", "carte", "cal", "sac", "pară", "nai" sunetul "a" se aude al doilea, iar în cuvântul "arc" "a" este primul sunet. În cuvântul "carte" sunetul "e" este ultimul, în cuvintele "leu", "bec" "e" este al doilea sunet, în cuvântul "mere" sunetul "e" se aude al doilea şi al patrulea, în cuvântul "pepene" "e" este al doilea, al patrulea şi al şaselea sunet, în cuvântul "melc" sunetul "e" este al doilea sunet, în cuvântul "pere" "e" este al doilea şi al patrulea sunet, în cuvântul "frunze" "e" este ultimul sunet, în cuvântul "elefant" "e" este primul şi al treilea sunet, iar în cuvântul "berze" "e" este al doilea şi al cincilea sunet.

La DP ne-am desenat chipul, am decorat rama aşa cum ne-a plăcut şi ne-am scris numele în caseta verde. Am vorbit apoi despre rasele umane şi despre diferitele culori de piele pe care le pot avea oamenii. Apoi am desenat câte un chip pentru fiecare culoare de piele dată.


La MM am învăţat prima strofă din cântecul "Cărticica mea" pe care l-am cântat în cor, pe grupe, cu acompaniament produs prin bătăi din palme. Am explicat textul cântecului găsind un cuvânt cu sens asemănător pentru cuvântul "păstor" (cioban). am observat că la acest cântec refrenul "cărticica mea" nu se repetă la sfârşitul strofei, ci după fiecare vers.

Cărticica mea

Am o carte în culori,
Cărticica mea,
Cu desene şi cu flori,
Cărticica mea!
Uite este şi Grivei,
Cărticica mea,
Şi-un păstor cu multe oi,
Cărticica mea.

Am învăţat apoi în vederea pregătirii serbării de Crăciun o strofă din cântecul "A venit iarna" şi cântecul "Săniuţa fuge" pe care le-am cântat în cor cu acompaniament. Am observat că cuvântul "fereşti" înlocuieşte cuvântul "ferestre", dar a fost preferat de autor pentru a se putea obţine rima. Am explicat termenul de "colind" ca fiind un cântec ce se cântă doar de Crăciun.

A venit iarna



A venit, a venit iarna
Pe la uşi, pe la fereşti
A venit, a venit iarna
Cu colinde româneşti. - BIS

Săniuţa fuge



Săniuţa fuge,
Nimeni n-o ajunge
Are dor de ducă
Parcă ar fi nalucă

Toată ziua prin zăpadă
Vine lumea să o vadă
Săniuţa e uşoară
Fuge parcă zboară. - BIS

Are tălpi lucioase,
Vârfurile-ntoarse,
Pod de scândurele
Să tot stai pe ele.

Toată ziua prin zăpadă
Vine lumea să o vadă
Săniuţa e uşoară
Fuge parcă zboară. - BIS
Peste hopuri sare
Ca pe-un zmeu călare
Hăţul de-o să-ţi scape
Trânta e aproape.

Toată ziua prin zăpadă
Vine lumea să o vadă
Săniuţa e uşoară
Fuge parcă zboară. - BIS

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search