vineri, 21 noiembrie 2014

Săptămâna 9 - Lumea cărţii ( a V-a oră)

Azi la CLR am vorbit despre activităţile specifice fiecărei cărţi reprezentate în imaginile din manual şi am colorat pătratul din dreptul fiecăreia cu culoarea materiei respective - culoare pe care am folosit-o atunci când am creat orarul cu simboluri. Am învăţat poziţia unor obiecte într-un şir utilizând termeni precum: "primul", "ultimul", "penultimul". Am exersat apoi pe caietul cu semne grafice semiovalul.

La MEM am discutat despre modurile în care putem ocroti pădurea, reciclând hârtia şi despre importanţa protejării mediului înconjurător. Am observat că în imaginea din manual mai mulţi copii făceau curat în pădure strângând gunoaiele, am numărat apoi copiii şi am scris în căsuţa corespunzătoare cifra 7 de mână. Am învăţat încă două strofe din cântecul "Numărătoare - Una este luna":

Numărătoare - Una este luna 



Hai să zicem una, una este Luna

Hai să zicem una, să se facă două,
Două mâini copilul are
Una este Luna.

Hai să zicem două, să se facă trei,
Trei crai vin din depărtare,
Două mâini copilul are
Una este Luna.

Hai să zicem trei, să se facă patru,
Patru boi la plug se mână, 
Trei crai vin din depărtare,
Două mâini copilul are
Una este Luna.

Hai să zicem patru, să se facă cinci,
Cinci sunt degete la mână,
Patru boi la plug se mână,
Trei crai vin din depărtare,
Două mâini copilul are
Una este luna!

Hai să zicem cinci, să se facă şase,
Şase zile lucrătoare,
Cinci sunt degete la mână,
Patru boi la plug se mână,
Trei crai vin din depărtare,
Două mâini copilul are
Una este luna!

Hai să zicem şase, să se facă şapte,
Şapte zile-n săptămână,
Şase zile lucrătoare,
Cinci sunt degete la mână,
Patru boi la plug se mână,
Trei crai vin din depărtare,
Două mâini copilul are
Una este luna!

Am alcătuit prin încercuire 7 grupe de câte două materiale reciclabile identice. Am desenat atâtea elemente câte indica cifra, apoi am exersat cifra 7 de mână pe rândurile din manual. În final am conturat pe o fişă de lucru cifrele şapte de mână ce formau un motan.


La MM am învăţat în vederea pregătirii Serbării de Crăciun cântecele "Ninge" şi "Moş Crăciun cu plete dalbe" pe care le-am cântat în cor cu acompaniament însoţind cântarea de mişcări de dans specifice.

Ninge 
 


R: Ninge, e iarnă pe strada mea,
Ninge cu fulgi mari de nea.
Ninge, e iarnă pe strada mea,
Ninge cu fulgi mari de nea.

I. Prin nămeţii de argint
Colindătorii au sosit,
Să ne colinde toţi au venit
Steaua cea mare a răsărit.

R: Ninge, e iarnă pe strada mea,
Ninge cu fulgi mari de nea.
Ninge, e iarnă pe strada mea,
Ninge cu fulgi mari de nea.

II. Flori de gheaţă s-au ivit
Pe la ferestre în asfinţit,
Căsuţele albe s-au pregătit
Să vă ureze "Crăciun fericit!"

R: Ninge, e iarnă pe strada mea,
Ninge cu fulgi mari de nea.
Ninge, e iarnă pe strada mea,
Ninge cu fulgi mari de nea. - BIS

Moş Crăciun cu plete dalbe



I. Moş Crăciun cu plete dalbe
A sosit de prin nămeţi
Şi aduce daruri multe
La fetiţe şi băieţi.

R: Moş Crăciun, Moş Crăciun! - BIS

II. Din bătrani se povesteşte
Că-n toţi anii negreşit
Moş Crăciun pribeag soseşte
Niciodată n-a lipsit.

R: Moş Crăciun, Moş Crăciun! - BIS

III. Moş Crăciun cu plete dalbe
Incotro vrei s-o apuci
Ţi-aş canta Florile dalbe
De la noi să nu te duci!

R: Moş Crăciun, Moş Crăcïun! - BIS

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search