miercuri, 26 noiembrie 2014

Săptămâna 10 - România, ţara mea (a III-a oră)

Azi la CLR am vorbit despre câteva dintre instituţiile statului român formulând întrebări pentru a identifica fiecare instituţie în parte. Astfel am discutat despre Primărie întrebând cine conduce instituţia? (primarul), De ce merg oamenii acolo? (pentru eliberarea cărţii de identitate, să plătească impozitele sau să se căsătorească), Ce simbol este afişat pe clădirea instituţiei? (stema ţării). Am înţeles ce reprezintă stema României şi am descris apoi părţile sale componente şi semnificaţia acestora.


Am descoperit Spitalul întrebând care sunt simbolurile de pe clădire (litera "H" şi cei doi şerpi încolăciţi pe un baston cu aripi), Cine îl conduce? (un director), De ce mergem la spital? (pentru a ne vindeca atunci când suntem bolnavi sau răniţi, pentru a vizita persoane / rude care sunt deja internate sau mămicile pentru a aduce pe lume bebeluşi).

 


 A urmat apoi Poliţia despre care am aflat că are tot stema ţării ca simbol, însă cu mici modificări în sensul că acvila de aur are în gheara în care pe stema ţării se afla un buzdugan o ramură de măslin verde, iar pe pieptul acesteia nu se mai află stemele regiunilor istorice, ci o balanţă de aur cu talgerele în echilibru şi două securi. De asemenea dedesubtul stemei se află deviza scrisă cu litere negre pe o eşarfă albă: Lex et Honor (Lege şi Onoare). Am aflat semnificaţiile elementelor componente ale acestei steme. Am concluzionat că oamenii merg la Poliţie atunci când li s-a furat ceva, când vor să reclame pe cineva sau când au loc accidente rutiere.


Am discutat apoi despre instituţia numită şcoală, despre faptul că directorii şi directorii adjuncţi conduc aceste instituţii, că fiecare şcoală are anumite semne distinctive cum ar fi embleme sau culori specifice şi că elevii vin la şcoală pentru a învăţa şi pentru a relaţiona cu colegii şi cu cadrele didactice.


Am vorbit în finalul acestei discuţii despre Biserică ce are ca simbol crucea şi este un loc în care oamenii vin să se roage, să se căsătorească sau să-şi boteze copiii.


Am colorat harta României cu cele trei culori utilizând punctele.




Am observat apoi semnul grafic "spirala" şi ne-am gândit cu ce ar semăna. Am sesizat că seamănă cu cochilia unui melc sau cu un şarpe încolăcit. Am dat şi alte exemple de obiecte în formă de spirală.

scară în spirală
Calea Lactee

Pentru a consolida spirala învăţată am colorat o fişă ce înfăţişa un melc.


 La DP am discutat despre regulile de comunicare în activitatea şcolară. Am stabilit că atunci când doi sau mai mulţi oameni vorbesc principala regulă ca ei să se poată înţelege este să vorbească pe rând. Astfel atunci când primul vorbeşte, al doilea sau ceilalţi tac şi ascultă, apoi rolurile se schimbă ascultătorul vorbeşte, iar cel ce a vorbit mai devreme tace şi ascultă. Am observat la ilustraţia din manual că deşi cei doi copii şi-au anunţat intenţia de a răspunde la oră ridicând două degete, ei au început să vorbească în acelaşi timp. Ei ar fi trebuit să aştepte să fie numiţi ca să poată răspunde.

La MM am vorbit despre cântecele şi jocurile populare specifice poporului român, am învăţat cântecul "Drag mi-e jocul românesc", am explicat versurile pentru a înţelege conţinutul acestuia, iar în încheierea orei am intonat cântecul învăţat şi am dansat pe ritmul acestuia formând o horă.

Drag mi-e jocul românesc



I. Drag mie jocul românesc,
Dar nu ştiu cum să-l pornesc.

R: Hei. hei, tra-la-la,
la, la, la, la, la, la, la

II. Bine de nu l-oi porni'
Eu ruşine oi păţi.

R: Hei, hei, tra-la-la
la, la, la, la, la, la, la

III. Nu te uita la cojoc
Ci te uită cum mai joc

R: Hei, heï, tre-la-la
la, la, la, la, la, la, la

IV. Drag mie jocul românesc,
Dar nu ştiu cum să-l pornesc.

R: Hei. hei, tra-la-la,
la, la, la, la, la, la, la

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search