marți, 11 noiembrie 2014

Săptămâna 8 - Energie şi mişcare (a II-a oră)

Azi la CLR am consolidat ce înseamnă sunet, silabă şi cuvânt şi am învăţat despre poziţia silabelor în cuvinte (iniţială şi finală). Am exersat utilizarea acestor noţiuni sesizând pentru diferite cuvinte numărul de silabe şi numărul de sunete. De asemenea am rostit atât pe silabe, cât şi pe litere / sunete diferite cuvinte. Am despărţit în silabe cuvintele ce denumeau imaginile date în manual. Am trasat câte o linie orizontală pentru fiecare silabă în parte, apoi am evidenţiat fiecare sunet al fiecărei silabe prin cerculeţe. Am format cuvinte care încep cu silaba MA. Am încercuit imaginile care înfăţişau obiecte sau fiinţe a căror denumire începea cu silaba MA (masă, maşină, macara). Am încercuit apoi imaginile a căror denumire se termina cu silaba RE (soare, iepure, floare, fluture, strugure). Am recapitulat diferenţa dintre cerc şi oval şi am conturat apoi colorat după cerinţă o fişă de lucru.


 La MEM am discutat despre energia soarelui şi a apei, despre faptul că omul foloseşte soarele ca pe o sursă alternativă de curent electric prin panourile solare ce pot fi montate şi pe case sau utilizate în iluminatul stradal (se încarcă ziua cu energie de la soare, iar noaptea luminează).

 

 


Am dat apoi şi alte exemple de obiecte care funcţionează cu energie solară: calculator solar, decoraţiuni pentru pereţi etc.

 


Am vorbit apoi despre energia apei, despre morile de apă şi despre hidrocentrale.


Am consolidat de asemenea cifra 5 încercuind pe ilustraţia din manual 5 elemente care au nevoie de soare şi apă ca să trăiască. Am desenat în fiecare mulţime goală dată 5 elemente astfel încât să se respecte cifra 5 ce era scrisă în dreptul fiecărei mulţimi.  Am învăţat următoarea strofă din cântecul "Numărătoare - Una este luna":

Numărătoare - Una este luna 



Hai să zicem una, una este Luna

Hai să zicem una, să se facă două,
Două mâini copilul are
Una este Luna.

Hai să zicem două, să se facă trei,
Trei crai vin din depărtare,
Două mâini copilul are
Una este Luna.

Hai să zicem trei, să se facă patru,
Patru boi la plug se mână, 
Trei crai vin din depărtare,
Două mâini copilul are
Una este Luna.

 Hai să zicem patru, să se facă cinci,
Cinci sunt degete la mână,
Patru boi la plug se mână,
Trei crai vin din depărtare,
Două mâini copilul are
Una este luna!

Am exersat pe cele două rânduri din manual cifra 5 reţinând ordinea în care se scrie cifra: mai întâi liniuţa uşor oblică, continuată cu un semicerc, iar mai apoi liniuţa orizontală de deasupra. In finalul lecţiei pentru a ne fixa şi mai bine forma cifrei 5 am conturat-o pe o fişă de lucru.


La AVAP am vorbit despre tehnica ORIGAMI de îndoire a hârtiei şi pentru că am discutat despre energia obţinută de om cu ajutorul apei, am descoperit că omul poate obţine această energie şi cu ajutorul vântului utilizând morile de vânt.


De aceea am creat şi noi prin tehnica Origami o morişcă din hârtie glasată, îndoită corespunzător şi prinsă cu o piuneză de un pai.

Morişcă model
Morişca noastră

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search