miercuri, 12 noiembrie 2014

Săptămâna 8 - Energie şi mişcare (a III-a oră)

Azi la CLR am deosebit sunetele din natură de cele din cuvinte. Am învăţat ce este o coloană (pe verticală) şi un rând (pe orizontală). Am denumit imaginile din prima coloană de la lecţia din manual, apoi pe cele din coloana a doua. Am rostit în cor, în cazul celor din a doua coloană, sunetul pe care îl emit acestea. Am observat apoi că sub imaginile din prima coloană se aflau cerculeţe ce reprezentau sunetele respectivului cuvânt. Am colorat pentru fiecare obiect din prima coloană bulina ce indica sunetul emis de obiectele sau fiinţele din a doua coloană.

La DP am vorbit despre trăsăturile fizice ale persoanelor concentrându-ne pe cele de la nivelul capului şi feţei. Astfel am descoperit că după culoare există ochi verzi, albaştri, căprui şi negri, după mărime pot fi mari, mijlocii sau mici, iar după formă pot fi rotunzi, ovali sau migdalaţi. Am ales perechea de ochi care semăna cel mai mult cu ochii fiecăruia dintre noi. Am vorbit apoi despre forma feţei ce poate fi rotundă, ovală sau pătrată şi despre culorile de păr pe care le putem avea: blond, şaten deschis, şaten închis, brunet şi roşcat. Am observat de asemenea diferite tipuri de frizuri / coafuri pe care le putem adopta: păr scurt, mediu sau lung, cu bucle sau drept. Am ales faţa cu trăsăturile fizice cele mai apropiate de ale noastre. În finalul lecţiei am colorat unul dintre copiii din imaginea dată în manual astfel încât să ne semene cât mai bine (culoarea părului, a pielii, a ochilor, culori preferate la haine).

La MM am învăţat cântecul "Căsuţa din pădure", am explicat versurile acestuia şi am numărat câte personaje se aflau pănă la sfârşitul cântecului în căsuţă. Am descoperit astfel că erau 5 personaje: şoricelul, o broscuţă, pupăza şi doi pitici. Am observat de asemenea modul de formare a cifrei 5 din 1+1+1+2.

Căsuţa din pădure



În pădurea cu alune
Aveau casă doi pitici
Vine pupăza şi spune
Vreau să stau şi eu aici.

Pu-pu-pu, pu-pu-pu
Vreau să stau şi eu aici, bis

Iată vine şi-o broscuţă
Ţop, ţop, ţop sărind mereu
Dacă e loc în căsuţă
Tare-aş vrea să stau şi  eu.

Ţop, ţop, ţop, ţop, ţop, ţop
Tare-aş vrea să stau şi eu, bis

Şoricelul strigă-ndată
Iată şi eu am venit
Casa voastră e curată
Noroc, bine v-am găsit.

Chiţ-chiţ-chiţ, chiţ-chiţ-chiţ
Noroc, bine v-am găsit, bis

Şi-n căsuţa cea drăguţă
Stau vreo cinci prieteni mici
Şoricelul şi-o broscuţă,
Pupăza şi doi pitici.

Tra-la-la, tra-la-la
Stau vreo cinci prieteni mici, bis

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search