miercuri, 3 iunie 2015

Săptămâna 32 - Vara (a II-a oră)

Sunetul w. Literele w şi W. Joc de rol: La cumpărături.

Azi la CLR am observat imagini ce înfăţişau personaje din desene animate a căror denumire conţinea sunetul "W": Winnie de pluş", "Ciocănitoarea Woody", "Chilly Willy", "Wilma Flintstone", "Mowgli" şi "Wile Coyotul". Am discutat despre fiecare în parte descoperind personajele rând pe rând.



Am vizionat "Povestea literei W" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut faptul că este o literă ce se întâlneşte în cuvinte străine, că este destul de rar folosită în limba română şi că se pronunţă "u". Am intuit literele "W" şi "w" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("W" - două litere "V" unite; "w" - acelaşi mod de scriere la o dimensiune mai mică). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "W" şi "w" în funcţie de tipul de scris ales.



Am intuit imaginile din manual, am citit cuvintele asociate acestora, am precizat unde se aude sunetul "w" în fiecare dintre ele, apoi am încercuit litera "w" în cuvinte. Am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind literele învăţate după model. Am colorat apoi literele duble din manual. Am citit cuvintele scrise cu litere punctate şi am trasat cu creionul peste conturul dat scriindu-le. Am reţinut că aceste cuvinte provenind din limba engleză se citesc diferit faţă de cum se scriu: "ee" se citeşte "i" în cuvântul "weekend", "oo" se citeşte "u" în cuvântul "Woody" etc. Am dat exemple de cuvinte din limba română care se scriu cu dublă vocală: "alee", "Zoo", "jucării". Am jucat apoi rolurile copiilor din imaginea din manual: Walter şi Wilma care au mers la cumpărături, imaginându-ne dialogul dintre ei şi vânzătoare. Am folosit corect formulele de salut, solicitare şi permisiune învăţate. Am descifrat individual fiecare cuvânt din versurile poeziei literei "W": "În America am fost, / La Washington m-am oprit. / Un weekend am petrecut, / Filme western am văzut.", mutând degetul de la un cuvânt la altul. Am citit în cor de mai multe ori versurile poeziei urmărind cu degetul fiecare cuvânt citit. Am explicat cuvintele noi şi, intuind imaginea din caietul "Alfabetul Ştrengărel", am aflat că George Washington, reprezentat în acea imagine, a fost un important preşedinte american. Am încercuit cu roşu literele "w" şi cu albastru literele "W" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintul asociat imaginii propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat bulina corespunzătoare literei "w" din denumirea unor imagini şi am trasat conturul literelor "w" şi "W" în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice. În finalul orei am vizionat câteva episoade cu personajele de desene animate prezentate mai sus.



Obiectele preferate şi caracteristicile acestora. Hobby-uri şi activităţi preferate.

La DP am ascultat povestea "Ursuleţul Bulinuţă" din care am reţinut că trebuie să avem grijă de jucării, dar că acestea nu trebuie să înlocuiască persoanele reale din viaţa noastră. De asemenea am înţeles că atunci când creştem trebuie să renunţăm la jucării fiind prea mari să ne jucăm cu ele şi să le dăruim unor copii cu vârsta potrivită care se vor bucura de ele aşa cum ne-am bucurat şi noi când eram de vârsta lor. Am discutat apoi despre ce înseamnă un hobby. Am intuit imaginile din manual şi dacă hobby-ul nostru se afla printre acele imagini am încercuit respectiva poză, iar dacă nu, am desenat noi hobby-ul pe care îl avem. Am scris un "X" lângă activităţile preferate de noi alegând din cele reprezentate în imagini.

La MM am învăţat ultima parte din cântecul "Fuga jucăriilor". Am urmărit un material video, apoi am cântat cântecul în cor şi pe echipe. Am discutat pe marginea conţinutului textului şi am reţinut că nu este bine să minţim sau să stricăm jucăriile. În final am desenat scenele ultimei părţi a cântecului învăţat.



  Fuga jucăriilor

I. L-aţi văzut voi pe Lăbuş
   Căţeluşul meu de pluş,
   Să vă spun  eu cum arată,
   Are codiţa tăiată.

II. Sâmbătă l-am pedepsit,
    Când mămica a găsit
    Pete de noroi prin casă
    Şi am zis: "Lăbuş le lasă!"

R: Ce să mă fac eu, copii?
    Singur fără jucării?
    Căţeluşul a plecat
    Dar eu sunt cel vinovat.  
    Ce să mă fac eu, copii?
    Singur fără jucării?
    Petele le-am făcut eu
    Am minţit şi asta-i rău.

R: Ce să mă fac eu, copii?
    Singur fără jucării?
    Numai eu sunt vinovat
    Jucăriile-au plecat.  
    Ce să mă fac eu, copii?
    Singur fără jucării?
    Dacă se întorc promit
    Că eu nu o să mai mint.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search