marți, 2 iunie 2015

Săptămâna 32 - Vara (prima oră)

Sunetul q. Literele q şi Q. Confecţionarea unui bileţel.

La CLR am observat o imagine demonstrativă şi am aflat din poezia ataşată acesteia cu ce ar semăna litera "Q". Am repetat în cor poezia explicând cuvintele necunoscute.


Am intuit apoi o imagine cu un soldat roman numit "Quintus" şi am înţeles că în unele cuvinte în care "q" este urmat de "ui" sau "ue" se pronunţă "chi" sau "che". Am trasat cu creionul peste literele punctate scriind cuvântul "Quintus". De asemenea am aflat că în limba latină - limbă vorbită de romani - în locul lui "u" ce urma pe "q" se scria şi se pronunţa "v". Pentru a înţelege mai bine pronunţia acestui sunet am observat imagini ce înfăţişau diferite etichete sau obiecte a căror nume conţineau sunetul "Q". Am discutat pe baza imaginilor prezentate aflând că în pachetele de cărţi de joc există unele pe care este trecut simbolul "Q" ce vine de la denumirea reginei în limba engleză "queen" şi că unele dintre cele mai precise ceasuri funcţionează cu ajutorul unor cristale de quartz, acest lucru fiind scris şi pe cadranul ceasurilor respective.

quartz
 

Am vizionat "Povestea literei Q" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut faptul că este o literă ce se întâlneşte în cuvinte străine şi că este destul de rar folosită în limba română. Am intuit literele "Q" şi "q" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("Q" - o literă "O" şi o liniuţă oblică în partea dreaptă jos ce taie litera "O"; "q" - un cerc şi o linie verticală în dreapta cercului). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "Q" şi "q" în funcţie de tipul de scris ales.



Am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind literele învăţate după model. Am colorat apoi literele duble din manual. Am citit cuvintele propuse: "quintal", "Quebec", am discutat despre ce reprezintă fiecare aflând că 100 kilograme înseamnă un quintal şi că Quebec este cea mai mare provincie din Canada. Am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind aceste cuvinte în manual.

steag  Quebec

Am descifrat individual fiecare cuvânt din versurile poeziei literei "Q": "Am aflat că-ntr-un quintal / Sunt o sută kilograme. / Iar quartetul muzical / Are patru componente.", mutând degetul de la un cuvânt la altul. Am citit în cor de mai multe ori versurile poeziei urmărind cu degetul fiecare cuvânt citit. Am explicat versurile poeziei şi am aflat tipurile de formaţii muzicale: "solist" (unul singur), "duet" (doi), "trio" (trei), "quartet" (patru), "qvintet" (cinci). Am încercuit cu roşu literele "q" şi cu albastru literele "Q" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintul asociat imaginii propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am trasat conturul literelor "q" şi "Q" în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice. În finalul lecţiei am scris un bileţel părinţilor despre ce ne-am dori pentru ziua de 1 Iunie. Am însoţit textul cu desene şi simboluri potrivite.

La MEM am colorat cu un element mai mult decât indica numărul dat. Am numărat apoi elementele din mulţimile date la exerciţiul 2 şi am tăiat sau am adăugat prin desenare elemente astfel încât numărul acestora să fie egal cu numărul scris în căsuţe.

La AVAP am realizat flori utilizând tehnicile de decupare după contur, colorare, lipire a acestora pe o scobitoare de-o parte şi de alta a acesteia şi asamblare a florilor în capace de plastic pline cu plastilină.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search