miercuri, 17 iunie 2015

Săptămâna 34 - Hai să ne distrăm! (a III-a oră)

Azi la CLR am scris alfabetul cu litere mari de tipar, apoi am observat care litere se află la începutul, la mijlocul sau la sfârşitul său. Am învăţat cum să aşezăm în ordine alfabetică nişte cuvinte date. Am exersat aşezarea îm ordine alfabetică folosind numele noastre de familie. Astfel am căutat mai întâi copiii care aveau numele de familie ce începea cu "A". Fiind numai un singur copil l-am scris pe el primul. Apoi am aflat că sunt doi copii ce au numele de familie ce începea cu "B" aşa că am comparat numele lor după a doua literă, iar cel ce avea a doua literă mai în faţă în alfabet a fost scris al doilea, în timp ce celălalt a fost scris a treilea. Am observat că în cazul în care sunt două nume asemănătoare în sensul că unul dintre ele este conţinut în cel de-al doilea ("Marin", "Marinescu") în faţă va fi cel mai scurt, iar după el va fi cel mai lung.
Am discutat în continuare despre fabule aflând că ele sunt texte în versuri sau proză în care se satirizează defecte umane prin înlocuirea oamenilor cu animale şi că  cele mai vechi fabule erau practicate cu 2000 de ani înainte de era noastră. Am vizionat câteva fabule după Esop într-un material PPS ("Măgarul în piele de leu", "Vulpea şi strugurii", "Şoarecele de la oraş şi şoarecele de la ţară, "Doi prieteni"), am discutat pe marginea textului audiat, iar apoi am desprins morala fiecăreia alegând-o dintre mai multe învăţăminte posibile. ("Nu te da nicodată drept cine nu eşti", "E uşor să dispreţuieşti ceea ce nu poţi obţine", "Sărăcia în siguranţă este mai bună decât luxul în mijlocul pericolului", "Nenorocirea dezvăluie adevărata faţă a prietenilor") Am discutat în final despre încă două morale din lista prezentă în materialul PPS: "Oricât de nefericit ai fi, nu uita că întotdeauna există cineva mai nefericit decât tine" şi "Mincinosul nu e crezut nici când spune adevărul".



La DP am completat o fişă personală în care am desenat mâncărurile noastre preferate, sporturile preferate, îmbrăcămintea favorită, culorile care ne plac, lucruile pe care le preferam şi starea de spirit pe care o avem de cele mai multe ori (vesel, trist, indiferent). Am prezentat fiecare alegerile făcute.

La MM am repetat cântecele învăţate interpretându-le în cor, pe echipe, în lanţ, cu solist, cu acompaniament melodico-vizual prin vizionarea unor videoclipuri şi ritmic prin susţinerea tempoului cu ajutorul unor bătăi din palme sau cu creionul în masă. Am însoţit de asemenea melodiile cu mişcările sugerate de text.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search