joi, 4 iunie 2015

Săptămâna 32 - Vara (a III-a oră)

Sunetul y. Literele y şi Y. Construirea de rime pornind de la cuvinte date.

Azi la CLR am dat exemple de personaje de desene animate în a căror denumire sunetul "y" se găsea la început, la sfârşit şi în intreior. Am discutat despre fiecare dintre ele, descoperind personajele rând pe rând.
Personaje a căror denumire începe cu "Y":

Yosemite Sam

Personaje a căror denumire se termină cu "y":


Daisy Duck

 Personaje a căror denumire are "y" în interior:


Am vizionat "Povestea literei Y" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut faptul că este o literă ce se întâlneşte în cuvinte străine şi că se pronunţă "i". Am vizionat o imagine cu o praştie şi am observat asemănarea acesteia cu litera "Y". 


Am intuit literele "Y" şi "y" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("Y" - o literă "v" şi o linie verticală pornită din vârful lui "v" în jos; "y" - o literă "v", linia oblică din dreapta fiind prelungită sub rând). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "Y" şi "y" în funcţie de tipul de scris ales.



Am intuit imaginile din manual, am citit cuvintele asociate acestora, am precizat unde se aude sunetul "y" în fiecare dintre ele, apoi am încercuit litera "y" în cuvinte. Am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind literele învăţate după model. Am colorat apoi literele duble din manual. Am citit cuvintele scrise cu litere punctate, le-am explicat înţelesul şi am trasat cu creionul peste conturul dat scriindu-le. Am aflat că unul dintre cuvintele date: "Tokyo" este denumirea capitalei Japoniei, apoi am vizionat imagini din acest oraş.


Am intuit imaginile de la exerciţiul 2 din manual, apoi am găsit rime pentru cuvintele ce denumeau imaginile date (casă / masă, floare / soare, flori / nori, calculator / televizor, mere / pere, pui / cui). Am descifrat individual fiecare cuvânt din versurile poeziei literei "Y": "La New York a poposit / Mickey Mouse cel vestit. / Yoga a dorit să facă / Să uimească lumea toată", mutând degetul de la un cuvânt la altul. Am citit în cor de mai multe ori versurile poeziei urmărind cu degetul fiecare cuvânt citit. Am explicat cuvintele noi discutând despre fiecare în parte. Am încercuit cu roşu literele "y" şi cu albastru literele "Y" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat bulina corespunzătoare literei "y" din denumirea unor imagini şi am trasat conturul literelor "y" şi "Y" în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice. În finalul orei am vizionat un episod din desenele animate "Popeye Marinarul".


La MEM am rezolvat cu ajutorul numărătorii şi a degetelor exerciţiile propuse în manual, apoi am trasat drumul fiecărui obiect reciclabil către containerul potrivit orientându-ne şi după rezultatul obţinut la exerciţii. Am discutat despre necesitatea reciclării.

La DP am discutat despre hobby-urile părinţilor noştri sau a altor membri de familie reţinând diferenţa între serviciu şi hobby. După ce am împărţit pagina în două jumătăţi prin trasarea unei linii verticale, am desenat în partea stângă meseria unuia dintre părinţii noştri, iar în partea dreaptă hobby-ul acestuia.

La AVAP am realizat un cireş dintr-un sul de carton de la hârtia igienică folosind tehnicile de decupare după contur, desenare, mototolirea hârtiei creponate, lipire acesteia pentru a reprezenta cireşele şi asamblarea părţilor componente.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search