marți, 5 mai 2015

Săptămâna 28 - Timpul (a II-a oră)

Sunetul j. Literele j şi J Ştirea zilei (întâmplări povestite de colegi / adulţi)
 
Azi la CLR am despărţit în silabe cuvintele aosciate imaginilor de la lecţia precedentă, am încercuit fiecare silabă, am reprezentat silabele prin liniuţe orizontale şi literele / sunetele prin buline. am trasat cu creionul peste cuvintele scrise cu linie punctată. Am citit numele şi ştirea pe care o dă copilul din imaginea propusă în manual, colegilor săi. Am citit numele celorlalţi copii şi am observat că toate începeau cu litera "J", apoi am încercuit această literă. Ne-am scris numele în caseta potrivită. Am dat exemple de ştiri, povestind experienţe personale petrecute recent. Am citit cuvintele de la exerciţiul 2, le-am format pe alfabetar, le-am scris pe caietul cu foaie velină, apoi am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind cuvintele. În finalul lecţiei am colorat imaginea din manual.


 Ziua şi noaptea - ordonarea cronologică.

La MEM am discutat despre soare şi lună (zi şi noapte). Ne-am reamintit de faptul că Pământul se învârte în jurul axei sale formând ziua şi noaptea şi că atunci când pe o parte a Pământului este zi fiind luminată de Soare, pe partea opusă este noapte. Am intuit imaginile din manual, am discutat despre fiecare în parte şi le-am numerotat cu numere de la 1 la 10 în ordinea cronologică a desfăşurării acestora.

 Persoane preferate şi caracteristicile acestora.

La DP am  intuit imaginea din manual cu copiii care se jucau "Ţară, ţară vrem ostaşi!" şi ne-am ales fiecare câte un copil preferat în funcţie de diferite criterii (îmbrăcăminte, tunsoare, culoarea părului, culoarea pantofilor, mărime), apoi am precizat care a fost criteriul după care ne-am ales preferatul. Am descoperit ce alţi colegi au ales acelaşi copil ca şi noi şi ce criterii de alegere au avut aceştia. Am desenat pe cel mai bun prieten al nostru şi i-am scris numele în căsuţa potrivită. Am desenat pe caietul cu foaie velină activitatea preferată de noi şi de prietenul nostru cel mai bun. În finalul lecţiei am spus pe rând pe cine am ales ca cel mai bun prieten şi ce activitate ne place să facem împreună. 
 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search