vineri, 22 mai 2015

Săptămâna 30 - Cum folosesc aparatele electrice? / Muzica şi natura (a V-a oră)

Azi la CLR am rezolvat cerinţele unui test final din materia clasei pregătitoare.

Sunete produse de instrumente muzicale. Vorbirea şi alte sunete. Corpuri geometrice (cubul, sfera, cuboidul).

La MEM am denumit instrumentele muzicale desenate pe feţele cuburilor din manual: vioară, pian, harpă, tobă, chitară, saxofon. Am dat şi alte exemple de instrumente muzicale. Am observat comparativ obiecte având forma figurilor geometrice învăţate şi obiecte având forma corpurilor geometrice ce urmează a fi învăţate azi. Astfel am sesizat diferenţa între cerc şi sferă comparând un disc Super Flizz sub formă de cerc, cu o minge de plastic sub formă de sferă. Am observat că în vreme ce sfera îşi păstrează forma oricum am întoarce-o, cercul întors pe cant nu mai are aceeaşi formă rotundă. Am sesizat apoi diferenţa dintre o foaie colorată sub formă de pătrat şi o cutie în formă de cub ce avea 6 feţe sub formă de pătrat. În final am sesizat diferenţa dintre o carte de joc sub formă de dreptunghi şi un pachet de şerveţele sub formă de cuboid ce avea 6 feţe sub formă de dreptunghi. Am observat apoi diferite obiecte ce aveau formă de corpuri geometrice. Am dat şi alte exemple uitându-ne prin clasă (sfera - globul pământesc, cuboid - dulapurile, cub - un dulap de-al nostru în care ne ţinem cărţile). Am colorat cu roşu cele două sfere din manual, apoi am încercuit jucăriile care aveau formă de cub şi am scris un "x" pe cele ce aveau formă de sferă. Am realizat corespondenţa trăgând săgeţi de la formele şi corpurile geoemtrice propuse către obiectele cu care seamănă: cerc - ceas, sferă - portocală, pătrat - tablou, cub - cadou. Am discutat despre faptul că oamenii comunică prin vorbire şi că toate cuvintele pe care le rostim sunt alcătuite din sunete. Intuind imaginile din manual am observat că personajele vorbeau iniţial faţă în faţă, apoi la telefon. Am dat exemple de alte modalităţi de comunicare: prin calculator, prin scrisori, prin semne, etc. Am trasat săgeţi unind corpul geometric cuboid cu obiectele ce aveau această formă (dulap, frigider, bloc de locuinţe). Am recunoscut celelalte obiecte reprezentate în imagini şi am precizat cu ce figură geometrică seamănă.

La MM am învăţat cântecul "Iepuraş coconaş" pe care l-am cântat în cor, pe echipe şi în lanţ cu acompaniament melodico-vizual prin vizionarea unui videoclip şi ritmic prin bătăi din palme.


Iepuraş coconaş

I. Iepuraş drăgălaş
   A fugit peste imaş
   Şi s-a dus colo sus
   Într-o tufă s-a ascuns!

II. Iar Codău câine rău
    L-a gonit din cuibul său
    Şi-a plecat speriat
    În cel codru-ntunecat!

    I + II BIS
 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search