luni, 25 mai 2015

Săptămâna 31 - Muzica şi natura / Vara (prima oră)

Sunetul ş. Literele ş şi Ş Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul ş.

Azi la CLR am dat exemple de cuvinte care încep sau se termină cu sunetul "ş". Pentru exersarea pronunţiei acestui sunet am rostit din ce în ce mai repede nişte jocuri de dicţie: "Şase saşi în şase saci."; "Moş cocoş, cocoloş / Vino iute dă-mi un coş / Să pun în el un cocoş."; "Muştele muşcă muşcata."; "Un moş cu un coş / În coş, un cocoş / Moşul cu coşul, / Coşul cu cocoşul." Am vizionat "Povestea literei Ş" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut asemănarea literei "Ş" cu frânghia ce a căzut pe podea. Am intuit literele "Ş" şi "ş" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("Ş" - o linie şerpuită şi o virgulă dedesubt; "ş" - acelaşi mod de scriere la o dimensiune mai mică). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "Ş" şi "ş" în funcţie de tipul de scris ales.



Am colorat  / încercuit cu albastru litera "Ş" şi cu roşu litera "ş" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am intuit imaginile din manual, am citit cuvintele asociate acestora, am precizat unde se aude sunetul "ş" în fiecare dintre ele colorând bulina corespunzătoare, apoi am încercuit litera "ş" în cuvinte. Am precizat cum fâşâie frunzele uscate alegând dintre sunetele scrise în manual ("fâşşşş"), apoi am subliniat cuvintele ce conţineau litera "ş". La final am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind literele învăţate după model. Am colorat apoi literele duble din manual. 

1 iunie. Fructe şi legume de vară. Exerciţii şi probleme în concentrul 0 - 31

La MEM am discutat despre 1 iunie - Ziua Copilului descriind sala pregătită pentru festivitate. Am învăţat doi termeni matematici noi: SUMĂ = rezultatul ADUNĂRII şi DIFERENŢĂ = rezultatul SCĂDERII. Am rezolvat operaţiile de adunare şi scădere scrise pe baloanele de la petrecerea de 1 iunie. Am colorat apoi baloanele după cerinţă: de ex: cu roşu balonul unde diferenţa este egală cu 1, cu galben balonul unde diferenţa este egală cu 2, cu portocaliu balonul unde suma este egală cu 4, etc. Am discutat despre fructele şi legumele de vară, apoi am rezolvat câteva probleme ilustrate sesizând că atunci când în întrebare apare cuvântul "împreună" trebuie să facem adunare, iar când în întrebarea problemei apar cuvintele "cât / câte / câţi au mai rămas" trebuie să facem scădere. De asemenea ne-am dat seama că atunci când într-o problemă avem două grupuri de obiecte şi ni se cere să spunem câte sunt împreună atunci rezolvăm problema prin adunare, iar când în problemă apare un grup mare de obiecte din care o parte sunt altfel decât celelalte (sunt tăiate cu o linie, sunt ofilite - în cazul florilor, sunt sparte - în cazul mingilor, sunt stricate - în cazul unor mere, sunt închise în cazul unor ferestre etc) atunci trebuie să rezolvăm problema prin scădere dând la o parte din total pe cele tăiate, ofilite, sparte, stricate, ori închise rezultând celelalte. 
 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search