luni, 11 mai 2015

Săptămâna 29 - Timpul liber (prima oră)

Sunetul z. Literele z şi Z Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul z.

Azi la CLR am discutat despre literele care reprezintă simboluri pentru diferite locuri sau personaje de film sau desene animate. Ne-am reamintit mai întâi de indicatoarele cu litere învăţate ce simbolizau diferite locaţii: "M" - metrou, "P" - parcare, "H" - spital. Ne-am amintit de asemenea că litera "M" este un simbol şi pentru Mc Donalds. Pe fundalul acestor discuţii am descoperit că unele personaje din filme sau desene animate au ca semn distinctiv o anumită literă. După ce ne-am amintit de eroul supranatural "Superman" ce avea ca semn distinctiv o literă "S", am aflat că există un alt erou numit "Zorro" care are o literă "Z" ca semn specific. Am vizionat câteva imagini cu acest personaj şi am reţinut că purta mască, pelerină şi o pălărie neagră pentru a nu fi recunoscut, că lupta cu sabia şi că apărea mereu când cineva avea nevoie, călărind un cal negru. După ce făcea dreptate celor aflaţi în necaz, la plecarea sa, scrijelea cu sabia semnul "Z" pentru ca toţi să ştie că el a rezolvat problema.


Am dat exemple de cuvinte care încep cu sunetul "z", care îl au în interior sau care se termină cu acest sunet. Am intuit imaginile din manual, am citit cuvintele asociate acestora, am colorat bulina corespunzătoare sunetului "z" şi am scris în casete câte silabe avea fiecare cuvânt. Am vizionat "Povestea literei Z" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut asemănarea literei "Z" cu cifra 7 la baza căreia viezurele invidios a pus o muzicuţă. Am intuit literele "Z" şi "z" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("Z" - o linie orizontală scrisă de la stânga la dreapta, o linie oblică din colţul drept al liniei orizontale şi o altă linie orizontală de la stânga la dreapta; "z" - acelaşi mod de scriere la o dimensiune mai mică). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "Z" şi "z" în funcţie de tipul de scris ales.



Am colorat  / încercuit cu albastru litera "Z" şi cu roşu litera "z" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind literele învăţate după model. Am colorat apoi literele duble din manual.

În excursie. Unităţi de măsură pentru valoare (banii). 

La MEM am colorat pe calendarul de la lecţia trecută nişte date importante cum ar fi: 25 decembrie - Crăciunul, 8 martie - ziua femeii, a mamei, 1 iunie - ziua copilului. Am adăugat la aceste date încă două: 1 martie - ziua de mărţişor şi 1 mai - ziua muncii.
Am discutat apoi despre moneda naţională a României care se  numeşte "Leu". Am observat că există bancnote din material plastic (înainte erau din hârtie), dar şi monede din metal. Fiecare din acestea au valoare fiindcă ele pot fi date în schimbul unor produse de aceeaşi valoare cu ele (cu 1 leu putem cumpăra un covrig, dar nu putem cumpăra o bicicletă fiindcă valoarea bicicletei e mai mare decât valoarea bancnotei de 1 leu). Am analizat bancnotele de 1 leu, 5 lei şi 10 lei observând culoarea acestora, personalităţile inscripţionate pe ele: Nicolae Iorga - istoric - 1 leu, George Enescu - compozitor - 5 lei, Nicolae Grigorescu - pictor - 10 lei, elemnete distinctive, dar şi diferenţa de mărime în funcţie de valoarea bancnotei (cea mai mică ca mărime este bancnota cu valoarea cea mai mică - 1 leu).


Am rezolvat problemele ilustrate din manual încercuind la prima dintre ele câte trei bancnote de 1 leu pentru a forma suma de 3 lei cât costa biletul de intrare la grădina zoologică. Am unit fiecare sumă de 3 lei cu copiii ce aşteptau la rând. După ce am format 3 grupe de 3 lei am rămas cu 5 lei. La a doua problemă folosind bancnotele date am distribuit copiilor banii necesari pentru a-şi cumpăra un breloc cu fluture ce costa 5 lei şi un breloc cu o maşină ce costa 6 lei. Am observat că existau mai multe posibilităţi de a aduna sumele cerute (5 lei - o bancnotă de 5 lei sau 5 bancnote de 1 leu; 6 lei - o bancnotă de 5 lei şi o bancnotă de 1 leu sau 6 bancnote de 1 leu).
 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search