joi, 21 mai 2015

Săptămâna 30 - Cum folosesc aparatele electrice? / Muzica şi natura (a IV-a oră)

Sunetul î. Literele î şi Î Etichetarea originală a unor obiecte personale.

Azi la CLR am scris pe etichetele obiectelor desenate în manual numele nostru, dar şi alte elemente de identificare a respectivului obiect (simboluri, desene). Am citit apoi cuvintele din manual, le-am format pe alfabetar, apoi am trasat cu creionul peste liniile punctate pentru a le scrie şi în manual.


Am descifrat individual fiecare cuvânt din versurile poeziei literei "Î": "Sus pe cerul înstelat / Împăratul a încercat / Să înveţe într-o noapte / Despre stele îndepărtate", mutând degetul de la un cuvânt la altul. Am citit în cor de mai multe ori versurile poeziei urmărind cu degetul fiecare cuvânt citit. Am încercuit cu roşu literele "î" şi cu albastru literele "Î" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat bulina corespunzătoare literei "î" din denumirea unor imagini şi am trasat conturul literelor "î" şi "Î" în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice. Am colorat cum am dorit literele model şi pe cele cu chip. Am scris în finalul lecţiei pe caietul cu foaie velină diferite cuvinte dictate. Am verificat scrierea lor corectă cu scrierea de la tablă.

cap. Muzica şi natura. Sunete produse de fenomene ale naturii şi de animale. Figuri geometrice (cercul, dreptunghiul, triunghiul, pătratul).

La MEM am învăţat despre figurile geometrice. Le-am recunoscut după ce au fost desenate pe tablă spunându-le numele în cor. La exerciţiul 1 am recunoscut forma geometrică pe care au format-o frunzele luate de vânt şi am încercuit-o alegând dintre un cerc şi un dreptunghi. Am imitat sunetul vântului, dar şi alte sunete din natură. Am alcătuit prin încercuire cu roşu mulţimea cercurilor mici, cu albastru mulţimea cercurilor mijlocii / medii şi cu verde pe cea a cercurilor mari. Am colorat cu galben dreptunghiurile mari, cu maro dreptunghiurile mici şi cu roşu dreptunghiurile mijlocii. Am observat o riglă şi am reţinut cele două întrebuinţări ale acesteia: de a măsura conform gradaţiilor lungimea unor obiecte şi de a trasa cu ajutorul ei linii drepte. Am descoperit regula după care au fost desenate pe liniatură de matematică figurile geometrice şi am continuat rândul  folosindu-ne de riglă în desenarea figurilor lipsă. Am respectat de asemenea aşezarea lor pe liniatură şi spaţiul liber dintre figuri. Intuind imaginile din manual am imitat cum fac animalele prezentate, apoi am mai dat şi alte exemple de sunete scoase de animale. Am precizat că fiinţele din triunghiuri erau animale sălbatice, iar cele din pătrate, domestice. Am comparat cele două tipuri de animale găsind caracteristicile lor comune, dar şi elementele ce le diferenţiază. Am format prin încercuire mulţimea pătratelor şi mulţimea triunghiurilor. Am colorat cu verde triunghiurile mici, cu albastru pe cele mijlocii / medii şi cu roşu pe cele mari. Am scris un "X" în pătratele mari, am desenat o bulină în cele medii şi am încercuit pe cele mici. Am descoperit regula şirului şi am continuat să desenăm, cu ajutorul riglei, figurile geometrice lipsă. Am respectat aşezarea pe liniatură şi spaţiul liber dintre figuri.

Animale preferate şi caracteristiceile acestora. 

 La DP am ascultat povestea "Câinele lui Iacov" de Lev Tolstoi din care am învăţat că animalele sunt foarte ataşate de stăpânii lor şi sunt capabile uneori chiar de sacrificiu pentru a-i salva. Câinele din text s-a luptat cu un lup pentru a-i salva pe copiii ce nu au ascultat şi au mers în pădure, deşi mama lor le-a interzis acest lucru. În lupta cu lupul câinele a fost grav rănit şi într-un final a murit lingându-le mâinile copiilor, în semn de iubire şi de loialitate faţă de aceştia.

La AVAP am confecţionat un suport de creioane dintr-un sul de carton de la hârtia igienică, crenguţe / beţe şi o panglică, utilizând tehnicile de decupare a şabloanelor, lipire a acestora pe rola de carton, lipirea beţelor deasupra şi legarea fundei ornamentale. În cazul în care beţele nu s-au lipit am găsit o altă variantă şi anume am legat funda mai întâi, iar apoi am introdus beţele pe sub fundă.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search