vineri, 15 mai 2015

Săptămâna 29 - Timpul liber (a V-a oră)

Azi la CLR am repetat sunetele "z" şi "v" şi literele "z", "Z", "v", "V" învăţate în această săptămână. Pentru aceasta, mai întâi, am descifrat individual fiecare cuvânt din versurile poeziei literei "Z": "Zece zebre zâmbăreţe / Zburdă ziua îndrăzneţe. / Spun proverbe, zicători / De cu seară până-n zori.", mutând degetul de la un cuvânt la altul. Am citit în cor de mai multe ori versurile poeziei urmărind cu degetul fiecare cuvânt citit. Am încercuit cu roşu literele "z" şi cu albastru literele "Z" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat bulina corespunzătoare literei "z" din denumirea unor imagini şi am trasat conturul literelor "z" şi "Z" în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice. Mai apoi am descifrat individual fiecare cuvânt din versurile poeziei literei "V": "Veveriţa cea vioaie / Vrea s-adune violete. / Însă veselă, o oaie / Le-a mâncat fără de veste." Am citit în cor de mai multe ori versurile poeziei urmărind cu degetul fiecare cuvânt citit. Am încercuit cu roşu literele "v" şi cu albastru literele "V" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat bulina corespunzătoare literei "v" din denumirea unor imagini şi am trasat conturul literelor "v" şi "V" în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice. Am colorat literele "v" şi "V" model cu verde şi cum am dorit literele "z" şi "Z" model şi pe cele cu chip.

Aniversarea. Unităţi de măsură pentru valoare (banii). 

La MEM am discutat despre ce înseamnă fraţi gemeni (au aceeaşi zi de naştere), apoi am rezolvat problema 1 din manual calculând suma neceasră celor doi fraţi pentru a pregăti petrecerea de ziua lor. Orientându-ne după desene am scris rezolvarea în căsuţa potrivită adunând valoarea baloanelor (1 leu) cu valoarea lumânărilor (2 lei) şi cu valoarea bucăţilor de tort (3 lei). Am povestit cum ne-am aniversat ziua de naştere şi ce presupune o astfel de petrecere. Am adăugat obiceiurilor tradiţionale două importate şi anume acela de a înălţa lampioane noaptea şi cel preluat de la mexicani numit " Pinata" în care copiii legaţi la ochi încearcă să spargă cu un bâţ un balon mare, de diferite forme, umplut cu dulciuri.


Am desenat în caseta de la exerciţiul 2 jucării şi le-a pus etichete cu preţuri. În continuarea orei am rezolvat sarcinile unei fişe de lucru ce presupunea încercuirea cu albastru a bancnotei cu cea mai mică valoare şi cu negru pe cea cu valoarea cea mai mare, adunarea valorilor bancnotelor poziţionate în dreptul obiectelor propuse pentru a afla cât costă acestea şi scrierea sumei în căsuţa potrivită,  adunarea valorilor bancnotelor pentru a afla ce sumă de bani are la dispoziţie fata şi ce sumă are băiatul, colorarea jucăriilor pe care le poate cumpăra fiecare copil şi scrierea restului şi rezolvarea a trei probleme ilustrate.




La MM am învăţat cântecul "O furnică", bazat pe poezia Otiliei Cazimir "Gospodina", pe care l-am cântat în cor şi pe echipe cu acompaniament melodico-vizual prin vizionarea unui videoclip şi ritmic prin executarea de bătăi din palme pe ritmul melodiei. În timpul învăţării versurilor am explicat cuvintele noi. La final am desenat pe caietul cu foaie velină partea preferată din cântec.


O furnică

I. O furnică duce-n spate
   Un grăunte jumătate.
  - Încotro fugi surioară?
  - Ia, mă duc şi eu la moară.

II. Şi-s grăbită, şi-s grăbită,
   Că m-i casa ne-ngrijită
   Şi mi-s rufele la soare
   Şi copiii-mi cer mâncare.

 III. Că la noi în muşuroi
      Nu e timp pentru zăbavă,
     Că de n-am fi de ispravă
     Ar fi vai ş-amar de noi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search