miercuri, 13 mai 2015

Săptămâna 29 - Timpul liber (a III-a oră)

Sunetul v. Literele v şi V Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul v.

Azi la CLR am dat exemple de cuvinte care încep cu sunetul "v", care îl au în interior sau care se termină cu acest sunet. Am intuit imaginile din manual, am citit cuvintele asociate acestora şi am colorat bulina corespunzătoare sunetului "v". Am vizionat "Povestea literei V" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut asemănarea literei "V" cu aripile deschise ale vulturului ce a salvat vieţuitoarele pădurii. Am intuit literele "V" şi "v" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("V" - o linie oblică scrisă de la stânga la dreapta şi de sus în jos continuată de jos în sus cu o altă linie oblică; "v" - acelaşi mod de scriere la o dimensiune mai mică). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "V" şi "v" în funcţie de tipul de scris ales.



Am colorat  / încercuit cu albastru litera "V" şi cu roşu litera "v" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am încercuit litera "V" în cuvintele de la exerciţiul 1. După ce am descifrat cuvintele de la exerciţiul 2, am încercuit litera "V" în acestea. Am descoperit că cuvintele de la acest exerxiţiu denumeau două oraşe din România, o biserică din Moldova şi capitala Austriei ("DEVA", "BRAŞOV", "VORONEŢ", "VIENA"). Am aflat câte un lucru despre fiecare: la Deva există o cetate veche şi denumirea oraşului este scrisă cu litere foarte mari, la Braşov există Piaţa Sfatului unde se organiza până acum câţiva ani Festivalul de muzică "Cerbul de aur" şi Biserica Neagră, biserica Voroneţ este pictată cu o culoare specială ce a primit denumirea de "Albastru de Voroneţ", iar Viena este supranumită şi oraşul muzicii fiindcă aici s-au născut şi au compus trei dintre cei mai mari compozitori ai lumii: Mozart, Beethoven şi J. Strauss (regele valsului). Am văzut de asemenea câteva imagini cu Opera din Viena, cu Palatul Belvedere şi am aflat că an de an în acest oraş are loc în dimineaţa zilei de 1 ianuarie, Concertul de Anul Nou susţinut de Orchestra Filarmonicii din Viena.

Piaţa Sfatului, Biserica Neagră - Braşov
Voroneţ
albastru de Voroneţ



Opera din Viena
Concertul de anul Nou
Palatul Belvedere

Am citit cuvintele de la exerciţiul 3 şi am subliniat doar pe acelea care începeau sau se terminau cu litera"v". Am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind literele învăţate după model. Am colorat apoi literele duble din manual.

 Animele preferate şi caracteristicile acestora

La DP am discutat despre animalele noastre preferate, dar şi despre cele de companie. Am făcut distincţie între animalele crescute de om pentru anumite foloase şi cele de companie care au rolul de a însoţi omul şi de a fi prieten cu acesta. Analizând imaginile din manual, am scris un "X" în dreptul imaginii ce înfăţişa animalul nostru preferat. Dacă acesta nu se regăsea în imaginile din manual, l-am desenat în căsuţa potrivită. Am spus fiecare, pe rând, ce animal preferat am ales. 

La MM am cântat cântecul "1 elefant" în cor cu acompaniament melodico-vizual prin vizionarea unui videoclip şi ritmic prin bătăi din palme şi realizarea unor mişcări specifice melodiei şi textului. Am interpretat apoi rolul elefanţilor care se legănau pe o pânză de păianjen, chemând, pe rând un alt coleg pentru a se legăna cu noi. Am desenat în finalul orei o imagine inspirată din cântecul învăţat.

  
 1 elefant

I.Un elefant se legăna
  Pe o pânză de păianjen
  Şi pentru că nu se rupea
  A mai chemat un elefant. DOI

II. Doi elefanţi se legănau
    Pe o pânză de păianjen
    Şi pentru că nu se rupea
    Au mai chemat un elefant. TREI

III. Trei elefanţi se legănau
      Pe o pânză de păianjen,
     Şi pentru că nu se rupea,
     Au mai chemat un elefant. PATRU

IV. Patru elefanţi se legănau
     Pe o pânză de păianjen,
    Şi pentru că nu se rupea,
    Au mai chemat un elefant. CINCI

V. Cinci elefanţi se legănau
    Pe o pânză de păianjen,
    Şi pentru că nu se rupea,
    Au mai chemat un elefant. ŞASE

VI. Şase elefanţi se legănau
     Pe o pânză de păianjen,
     Şi pentru că nu se rupea,
     Au mai chemat un elefant. ŞAPTE

VII. Şapte elefanţi se legănau
       Pe o pânză de păianjen,
       Şi pentru că nu se rupea,
       Au mai chemat un elefant. OPT

VIII. Opt elefanţi se legănau
        Pe o pânză de păianjen,
        Şi pentru că nu se rupea,
        Au mai chemat un elefant. NOUĂ

IX. Nouă elefanţi se legănau
     Pe o pânză de păianjen,
     Şi pentru că nu se rupea,
     Au mai chemat un elefant. ZECE

X. Zece elefanţi se legănau
    Pe o pânză de păianjen,
   Şi pentru că pânza s-a rupt,
   Toţi elefanţii au căzut!
   Buf!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search