miercuri, 3 decembrie 2014

Săptămâna 11 - Iarna (a III-a oră)

Azi la CLR am învăţat poezia numărătoare "Veveriţa" urmând să o mai repetăm şi acasă pentru a o memora.


Veveriţa
O alună, două, trei
Veveriţă, tu nu vrei?
- Ba vreau patru, cinci şi sase
Că alunele-s gustoase
- Îţi dau şapte, opt şi nouă
Dac-o să ne spui şi nouă
Când o să ajungă-ncoace
Iarna cu zece cojoace!

Am jucat pe rând rolurile băiatului şi al veveriţei  recitând poezia în dialog. Am realizat apoi alte dialoguri între personajele din imaginile din manual (doi copii ce merg la săniuş în prima imagine şi un om de zăpadă fără nas şi un iepuraş ce ronţăie un morcov în a doua imagine). Am exersat pe caietul de scriere a semnelor grafice linia şerpuită / valul respectând modelele date şi am conturat apoi imaginile trasând cu creionul peste liniile punctate

La DP am ascultat  şi discutat pe marginea unui text numit "Cartea cu poveşti" în care aceasta s-a supărat pe elevii unei clase pregătitoare fiindcă nu respectau principalele reguli de comunicare în clasă: să ridice cuminţi mâna, să aştepte să fie numiţi, să nu se supăre dacă nu au dat răspunsul, să vorbească frumos, clar, fără să strige sau să ridice tonul, să respecte persoanele care vorbesc şi să se gândească bine înainte să răspundă. Ea nu a mai dorit să se deschidă pentru ei decât în momentul când aceştia i-au promis că vor respecta aceste reguli. Promisiunea fiind făcută cartea s-a deschis, iar elevii au aflat o mulţime de lucruri minunate. Am repetat şi noi astfel, folosindu-ne de acest text, modul corect de comunicare în clasă.
Am observat apoi două imagini şi am găsit-o pe cea cu un comportament greşit şi anume faptul că în timp ce dna învăţătoare explica lecţia şi arăta ceva la tablă doi copii discutau între ei nefiind atenţi. Am recunoscut cu greu că şi nouă ni s-a întâmplat destul de des să vorbim cu colegii în timpul orei, deşi ştiam că nu este corect şi că ar trebui să vorbim cu aceştia în pauze. Am realizat în finalul orei un desen prin care am redat o regulă de comunicare eficientă.

La MM am învăţat, în vederea pregătirii serbării de Crăciun, un ultim colind: "Sus boieri, nu mai dormiţi!" pe care l-am cântat în cor, cu acompaniament folosind zurgălăi şi utilizând mişcări specifice ale corpului pentru a ilustra mai bine mesajul din versurile cântecului.

Sus boieri, nu mai dormiţi!



Sus boieri, nu mai dormiţi
Vremea e să vă treziţi.- BIS
Casa să v-o măturaţi – flori de măr
Şi masa să v-o-ncărcaţi. – flori de măr - BIS
          
Că umblăm şi colindăm
Şi pe Domnul căutăm. - BIS
Din seara Aunului – flori de măr
Până-ntr-a Crăciunului. – flori de măr - BIS
      
Că s-a născut Domn prea bun
În sălaşul lui Crăciun. - BIS 
Că s-a născut Domn frumos – flori de măr
Numele Lui e Hristos. - flori de măr - BIS

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search