luni, 8 decembrie 2014

Săptămâna 12 - Tradiţii şi obiceiuri de iarnă (prima oră)


Azi la CLR am vorbit despre sărbătoarea Crăciunului şi despre tradiţiile specifice (colindatul copiilor sau a adulţilor organizaţi în cete - la sate, decorarea casei şi a bradului de Crăciun, dăruirea şi primirea de daruri, pregătirea şi consumarea unor mâncăruri specifice şi nu în ultimul rând adunarea membrilor întregii familii la masa de Crăciun). 







Am sesizat diferenţa dintre un desen şi o imagine / poză şi le-am diferenţiat pe acestea faţă de un text. Am discutat despre Moş Crăciun şi despre modul cum ştie el purtarea fiecărui copil, bazându-ne pe textul audiat: "Crăciunul copiilor" de Octavian Goga. 
Am ascultat apoi "Povestea lui Moş Crăciun" înţelegând mai bine originea acestui personaj, dar şi faptul că, la fel ca Moş Crăciun care are grijă de toţi copiii aducându-le cadouri, aşa şi noi trebuie să nu uităm să facem lucruri bune şi să ajutăm mereu pe cei ce au nevoie. În finalul lecţiei am încercuit imaginea denumită de cuvântul scris ce ne-a fost citit în prealabil.

La MEM am discutat despre colind, despre faptul că acei copii care merg la colindat se folosesc de anumite accesorii sonore cum ar fi clopoţei, zurgălăi sau tălăngi pentru a se acompania. 
Am format prin încercuire mulţimile clopoţeilor după formă. Am numărat elementele fiecărei mulţimi şi am constatat că grupa cu cele mai multe elemente era cea a clopoţeilor mari, aurii şi cu fundă roşie. Am scris cifra 7 corespunzătoare numărului acestor clopoţei în căsuţa dată. 
Am vorbit apoi despre faptul că pe lângă mulţumirile gazdelor, colindătorii primesc drept răsplată în mod tradiţional covrigi, nuci şi mere.


Am făcut corespondenţa între elementele mulţimii covrigilor şi elementele mulţimii copiilor unind cu o linie fiecare copil cu câte un covrig diferit. Am observat că un copil a rămas fără covrig şi am tras concluzia că mulţimea covrigilor este mai mică cu un element decât cea a copiilor. Am mai desenat un covrig pentru ca cele două mulţimi să aibă acelaşi număr de elemente (fiecare copil să aibă câte un covrig). 
Am numărat apoi fulgii (7) şi am desenat mai mulţi bulgări de zăpadă decât fulgi, am numărat oamenii de zăpadă (5) şi am desenat mai puţini nori decât oameni de zăpadă, apoi am numărat trăistuţele (4) şi am desenat tot atâţia covrigi câte traiste erau. 
În finalul lecţiei am ascultat colinde cu tematica colindătorilor ("Iată vin colindători", "Bună dimineaţa la Moş Ajun", "Zoriori de ziuă", "Deschide uşa, creştine!", "Linu-i lin", "Colindiţa" "Aseară pe-nserate" şi "Din an în an") şi am colorat o imagine potrivită cu cele ascultate şi învăţate în această oră.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search