miercuri, 17 decembrie 2014

Săptămâna 13 - Jocuri şi jucării (a III-a oră)

Azi la CLR am ascultat cu atenţie un scurt text apoi am răspuns la întrebări în legătură cu acesta. Am identificat personajele din text şi câteva caracteristici ale acestora. Am reactualizat noţiunile de "coloană" şi "rând" sesizând că la exerciţiul al doilea din manual erau trei coloane. Am ascultat cuvintele ce erau scrise în prima coloană şi am observat că erau numai nume de fete. Am încercuit cu verde litera "A" din această coloană şi am observat că toate numele de fete date începeau cu litera "A". Am ascultat cuvintele scrise în a doua coloană şi am observat că erau numai nume de băieţi. Am încercuit litera "A" cu verde şi am observvat că toate numele de băieţi începeeau cu "A". Am ascultat şi cuvintele din ultima coloană sesizând că erau nume de oraşe ce începeau cu "A" şi am încercuit cu verde litera "A". Am încercuit apoi cu albastru litera "a" în toate cele trei coloane şi am observat că numele de fete se terminau cu litera "a", în timp ce numele de băieţi nu. Am dat câteva exemple de nume de fete care nu se termină în "a" ca majoritatea: Carmen, Beatrice, Ingrid etc. Am recunoscut literele "a" şi "A" pe nişte planşe model şi am înfipt piuneze colorate în interiorul acestora respectând ordinea scrierii elementelor grafice componente. 


Am denumit imaginile din manual şi am trasat o linie de la imagine la litera ce corespundea sunetului cu care începea cuvântul (toate cuvintele începeau cu "a" - "albină", "ac", "aragaz", "ascuţitoare", "ardei"). În finalul orei am rezolvat o fişă de lucru pentru litera "A" ce consta în recunoaşterea şi încercuirea literei "A" într-un şir de litere date, trasarea după contur şi fără contur ajutător a literei "A" respectând ordinea de scriere a elementelor grafice componente, intuirea numelor unor copii şi a unui căţel înlocuind sunetele ce au fost reprezentate prin buline cu sunete ce formau numele acestora, rezolvarea unui labirint în formă de "A" în care albinuţa trebuia să ajungă la miere şi colorarea a două litere "A" cu culorile noastre preferate.



La DP am discutat despre comunicarea cu cadrele didactice şi am aflat că în cazul în care avem orice fel de problemă îi putem comunica acest lucru doamnei învăţătoare fără a uita însă să ne anunţăm intenţia de a vorbi prin ridicarea mâinii şi fără a întrerupe explicaţiile, dacă problema a survenit în timpul orei. Analizând al doilea caz în care o fetiţă care a lipsit de la şcoală se întâlneşte în aceeaşi zi cu doamna învăţătoare pe stradă am învăţat că este civilizat să salutăm cadrele didactice chiar şi în afara spaţiului şcolii atunci când le întâlnim şi că fetiţa ar fi trebuit să-i comunice doamnei motivul pentru care a lipsit şi să o asigure că va recupera acasă lecţiile pierdute.

La MM în vederea pregătirii Serbării de Crăciun am repetat cântecele învăţate pe care le-am cântat în cor cu acompaniament muzical şi ritmic şi cu mişcări specifice de dans.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search