marți, 9 decembrie 2014

Săptămâna 12 - Tradiţii şi obiceiuri de iarnă (a II-a oră)

Azi la CLR am iniţiat şi menţinut o discuţie cu privire la obiceiul împodobirii bradului de Crăciun. Am observat desenul din manual, apoi am audiat poezia "Brăduţul" din care am extras ideile că bradul trăieşte în pădurile de la munte, că este un arbore care se împodobeşte de Crăciun în mod tradiţional cu beteală şi multe steluţe şi că în jurul acestuia copiii bucuroşi cântă şi dansează. 


Am continuat discuţia cu privire la podoabele ce se folosesc pentru înfrumuseţarea brăduţului de Crăciun. Astfel am aflat că în vechime în locul instalaţiei cu luminiţe erau folosite lumânări, iar în locul globuleţelor se foloseau nuci îmbrăcate în poleială sau alte podoabe făcute în casă. 



Am enumerat ornamentele ce se utilizează cel mai frecvent pentru împodobirea bradului de Crăciun: beteală colorată, steluţe, globuri de diferite mărimi, culori, forme, mărgele, clopoţei, panglici, bomboane şi fulgi sau ornamente din hârtie. De asemenea am menţionat că în general în vârful bradului se pune o steluţă ce aminteşte de steaua care i-a călăuzit pe cei trei magi către locul unde s-a născut Iisus Hristos, dar că se poate folosi şi un alt tip de vărf. 


Am observat diferite imagini cu brazi împodobiţi şi am descoperit că se mai pot folosi drept ornamente turtă dulce, felii de portocală uscate, conuri de brad natural poleite sau fluturi multicolori. De asemenea am sesizat că unii dintre brăduţi erau împodobiţi numai cu câte două sau trei culori (alb / verde / albastru; roşu / auriu), în timp ce alţii aveau ornamente de toate culorile. În unele din imagini am observat că nu numai bradul a fost împodobit festiv, ci şi casa punându-se accent pe şemineu.


Am realizat apoi corespondenţa dintre cuvânt şi imagine după ce cuvintele ne-au fost citite în prealabil. În finalul lecţiei am colorat pe o fişă un brad de Crăciun împodobit şi am ascultat cântecul "O, brad frumos!"


La MEM am discutat despre Moş Crăciun. Am ascultat "Legenda lui Moş Crăciun" din care am aflat că acesta a ajutat-o pe Fecioara Maria şi pe pruncul Iisus dăruindu-le sumanul său pentru a se încălzi. Drept răsplată pentru fapta sa D-zeu i-a dat sarcina de a împărţi jucării şi daruri tuturor copiilor din lume cu ocazia celebrării naşterii Fiului Său.
Am alcătuit apoi, analizând imaginea din manual, grupe de cadouri după desenul de pe ambalaj. Le-am numărat pe fiecare şi am observat care era mulţimea cu mai multe şi care cu mai puţine elemente. Am încercuit cu roşu globurile mari, cu galben pe cele mijlocii şi cu albastru pe cele mici dintr-un şir de globuri date. Am numărat elementele din fiecare mulţime şi am sesizat că erau câte 3. Am desenat în casetele de sub fiecare mulţime dată tot atâtea buline câte elemente erau în fiecare grupă. 
Am decupat apoi elementele unui puzzle cu Moş Crăciun, le-am amestecat pe masă şi l-am refăcut punând fâşiile numerotate cu cifre de la 1 la 8 în ordine crescătoare.


La AVAP am realizat podoabe de Crăciun: un clopoţel din hârtie glasată la care am folosit tehnicile de decupare, îmbinare, lipire şi decorare şi doi fulgi din hârtie albă tăiată în formă de cerc la care am folosit tehnicile de pliere şi decupare cu scoaterea surplusului de hârtie rezultat.

Fulgi model realizaţi de doamna pentru împodobirea clasei, dar şi pentru exemplificare
Inimioară din resturile obţinute în urma decupării fulgilor de hârtie

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search