vineri, 5 decembrie 2014

Săptămâna 11 - Iarna ( a V-a oră)

Azi la CLR am observat imaginile din manual şi am analizat situaţiile prezentate reamintindu-ne formulele specifice unor situaţii concrete (invitaţie, urare, prezentarea unor scuze). Am dat exemple concrete realizând diferite dialoguri în care cei implicaţi erau puşi în situaţia de a invita pe cineva la o aniversare sau onomastică, de a face o urare cuiva sau de a-şi prezenta scuzele pentru o faptă greşită. Am exersat apoi pe caietul de scriere a semnelor grafice bucla mică şi mare orientată în sus sau în jos.

La MEM am discutat despre transformările apei în natură şi despre circuitul acesteia. Astfel, observând imaginea din manual am înţeles, apoi am explicat singuri circuitul apei în natură. Apa din lac este încălzită de soare şi se transformă în "aburi" sau vapori de apă care se ridică în atmosferă formând norii. În momentul în care aceştia întâlnesc mase de aer cu temperatură mai scăzută, se transformă în picături de apă (ploaie) care cad pe pământ, ajungând înapoi în lac. Acest circuit al apei în natură se reia apoi în acelaşi mod. În cazul în care ne aflâm în anotimpul iarna vaporii se transformă în fulgi de zăpadă din cauza temperaturilor scăzute.


Am recapitulat apoi numerele naturale 0-10 rezolvând exerciţiile propuse în manual. Am numărat câte bile erau pe numărătoare şi am scris dedesubt numărul corespunzător, am numărat crescător şi descrescător de la 0 la 10, am găsit vecinii numărului 9 apoi am completat mulţimile date ce aveau numai 4 norişori pentru a avea exact numărul de elemente cât indica cifra de dedesubt.
Am discutat despre Moş Nicolae care, de altfel ne-a adus şi nouă azi un mic cadou, despre faptul că unii copii care nu au părinţi şi locuiesc la un orfelinat primesc şi ei de la Moş Nicolae cadouri.

Cadoul nostru de la Moşul Nicolae: dulciuri, un puzzle şi o ghetuţă de colorat

Am numărat copiii ce au primit de la Moşul cadouri observând imaginea din manual. Am numărat elementele mulţimilor date şi am unit mulţimea cu cifra corespunzătoare. Am desenat tot atâtea obiecte ca cifra indicată sau am scris în căsuţa corespunzătoare cifra ce indica numărul de obiecte desenate. Am scris vecinii numerelor, apoi am încercuit numărul mai mare din nişte perechi de numere propuse.

La MM am  repetat toate cântecele şi colindele pentru Serbarea de Crăciun cântând în cor, cu acompaniament şi mişcări specifice de dans.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search