luni, 15 decembrie 2014

Săptămâna 13 - Jocuri şi jucării (prima oră)

Azi la CLR am discutat despre jocurile şi jucăriile preferate. Am formulat propoziţii din care să reiasă ce jocuri ne plac şi cum se joacă ele. Am selectat una dintre propoziţii: "Alex se joacă cu maşina", am observat că primul cuvânt începea cu sunetul "a". Am dat exemple de cuvinte în care sunetul "a" se găsea la început, la mijloc şi la sfârşit. Am jucat un joc ce consta în observarea unor imagini şi, în cazul în care cuvântul ce denumea respectiva imagine conţinea sunetul "a", băteam din palme, dacă nu, nu. Am denumit imaginile din manual şi am scris un "X" în dreptul acelora ce conţineau sunetul "a". Am colorat imaginea în care sunetul "a" se afla la finalul cuvântului ("stea"), apoi am reprezentat grafic silabele utilizând liniuţe orizontale. Am ascultat povestea literei "A" :



Am intuit litera mare şi mică de tipar observând elementele grafice componente şi ordinea în care se scriu acestea. Am trasat cu pensula udă peste elementele grafice ale literei "A" şi "a" scrise cu creta pe tablă pentru a reţine ordinea în care se scriu acestea ( la "A" se scrie prima dată de sus în jos linia oblică din stânga, apoi cea din dreapta, tot de sus în jos, iar la urmă se unesc la mijloc cele două linii oblice cu o linie orizontală trasată de la stânga la dreapta; la "a" se scrie prima oară zala / bastonaşul / linia verticală de sus în jos, iar mai apoi se uneşte de aceasta un semicerc trasat tot de sus în jos).


Am sesizat faptul că literele "A" şi "a" au forme diferite, iar numele de "A" mare şi "a" mic nu înseamnă că litera are o mărime mică sau mare pentru că poţi scrie un "a" mic foarte mare şi tot "a" mic rămâne sau poţi scrie un "A" mare foarte mic şi tot "A" mare rămâne. Am observat pe fişe model modul diferit de a scrie literele "a" şi "A" de tipar în funcţie de tipul de scris utlilizat.



Am modelat apoi din plastilină literele nou învăţate. Am pipăit literele respectând ordinea de scriere mai sus prezentată. Am trasat cu coada pensulei peste plastilină linii pentru consolidarea modului de scriere a literelor "a" şi "A".


Am recunoscut într-un articol dintr-o revistă literele învăţate şi le-am colorat cu roşu pe cele mici şi cu albastru pe cele mari. În finalul lecţiei am trasat în manual literele "A" şi "a" după conturul dat, apoi am colorat literele învăţate cu culori la alegere respectând forma acestora.

La MEM am continuat discuţia despre jucării şi am observat analizând şi imaginea din manual că odată cu vârsta copiilor se schimbă şi tipul de jucării preferate. De asemenea am observat că băieţii se joacă în general cu maşinuţe, iar fetiţele preferă păpuşile, în timp ce bebeluşilor le plac jucăriile zornăitoare. Am încercat să ghicim vârsta copiilor reprezentaţi în imaginea din manual, am dat exemple de jucării cu care ne jucăm afară (minge, coardă, jucării de nisip etc.) şi altele cu care ne jucăm în casă (maşinuţe, păpuşi, etc), am numărat apoi jucăriile fiecăruia dintre ei şi am scris cifra corespunzătoare în căsuţa alăturată imaginii.
Am numărat copiii mari şi am aflat că sunt 3. Pentru a afla câţi copii sunt în total în imagine (4) la cei 3 copii mari a fost nevoie să adăugăm bebeluşul. Pe baza operaţiei 3+1= 4, scrisă pe tablă, am observat semnul grafic "+" ce indică faptul că se adaugă la un număr de obiecte / fiinţe altele. De asemenea am observat semnul "=" după care se scrie rezultatul respectivei operaţii. Am analizat o fişă cu pictograme citind în cor fiecare operaţie în parte.



Am sesizat astfel faptul că dacă la un număr adăugăm 1 rezultatul va fi numărul imediat următor de pe axă. Am rezolvat nişte exerciţii orale pe care le-am efectuat mai întâi pe numărătoare, apoi am răspuns fulger la întrebări ce conţineau diferite operaţii ce vizau adunarea cu 1. Urmărind desenul din manual am scris rezultatul corect la 3 adunări. În finalul lecţiei am desenat jucăria preferată.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search