joi, 4 decembrie 2014

Săptămâna 11 - Iarna (a IV-a oră)

Astăzi la CLR am  ascultat un text numit "La săniuş" de Ion Agârbiceanu, am numit personajele: cei doi băieţi Niculiţă şi Vasilică şi restul copiilor, apoi am răspuns la întrebări legate de conţinutul textului precizând în ce anotimp se petrece acţiunea? (iarna), Unde s-a petrecut întâmplarea? (pe coastă, la săniuş), De câte ori au căzut cei doi băieţi? (trei ori). Am povestit apoi textul în lanţ. Am exersat a doua pagină a semnului linie şerpuită / val din caietul de scriere a semnelor grafice conturând şi imaginile asociate, apoi am observat semnul grafic bucla sesizând asemănarea acestuia cu bucla unui şiret de pantof, sau cu o ghirlandă de beculeţe. Am exersat bucla pe cele două rânduri din manual.

La MEM am vorbit despre jocurile copiilor iarna şi am repetat numărul 10. Am numărat copiii din imaginea din manual şi am trasat tot atâtea liniuţe verticale câţi copiii erau (10). Am numărat obiectele din grupele date şi am scris dedesubt numărul corespunzător (9 patine şi 10 săniuţe). Am colorat apoi mulţimea cu 10 elemente. Am alcătuit grupe de 10 oameni de zăpadă  şi am observat că după ce am realizat două astfel de grupe a mai rămas un om de zăpadă. Am exersat numărul 10 pe cele două rânduri din manual. Am rezolvat apoi cerinţele unei fişe de lucru ce presupuneau numărarea unor elemente a unor mulţimi, completarea axei numerelor cu numerele lipsă, citirea acestora crescător şi descrescător, numerotarea vagoanelor unor trenuleţe respectând regula (numărare din 2 în 2 cu numere impare, numărare din 2 în 2 cu numere pare, colorarea cu anumite culori impuse a numărului mai mare, a celui mai mic şi a celor egale din nişte perechi de numere date, descompunerea numărului 10 în 2 cifre sau 3, completarea mulţimilor date cu elemente pentru a avea 10, exersarea numărului 10 pe liniatură de matematică scriind fiecare cifră în câte o pătrăţică şi numărarea unor canguraşi şi colorarea mandalei propuse.



La DP am observat imaginea din manual în care doi copii desenau şi am discutat despre faptul că tema lor de desen a fost despre flori, iar băiatul a desenat o şină de tren nerespectând tema dată. Am înţeles de ce este important ca tema propusă să fie întocmai realizată. Am observat de asemenea imaginea de la exerciţiul al doilea în care era prezentat un panou cu lucrările unor copii, am încercat să ghicim ce temă au avut aceste lucrări şi am încercuit acele 2 tablouri ce nu se încadrau în tema generală.

La AVAP am realizat cizmuliţa cu surprize utilizând tehnicile de decupare, perforare cu ajutorul vârfului creionului şi a unei gume de şters pe post de suport, şnuruire (trecerea unui şiret peste marginea decupajului prin găurile perforate) şi decorarea prin desen a lucrării.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search