miercuri, 10 decembrie 2014

Săptămâna 12 - Tradiţii şi obiceiuri de iarnă ( a III-a oră)

Azi la CLR am creat o poveste de iarnă, ilustrând-o prin desen, în care am folosit următoarele elemente: "copil", "casă", "căţel" şi "sorcovă". Am formulat oral propoziţii cu cuvintele date, le-am despărţit în silabe, apoi am observat că trei dintre ele începeau cu litera "c". După ce am realizat desenele am povestit pe baza acestora întâmplarea creată de noi. Dacă unele elemente au fost comune tuturor poveştilor cum ar fi faptul că băiatul a plecat de acasă la colindat, a ajuns în sat unde a urat pe la mai multe case, apoi s-a întors seara acasă, au fost şi elemente proprii fiecărora dintre noi cum ar fi faptul că băiatul s-a rătăcit în pădure şi căutând drumul a văzut o casă care de fapt era chiar casa lui, faptul că băiatul a colindat la o casă bântuită de o fantomă care l-a speriat şi l-a determinat să fugă acasă, sau faptul că copilul mergând greu prin nămeţi s-a împiedicat şi a căzut, iar câinele său l-a ajutat să găsească drumul înapoi acasă.

La DP vorbit despre comunicarea cu colegii şi cu cadrul didactic intuind imaginile din manual. Am interpretat pe rând rolul a doi copii care poartă o conversaţie civilizată salutându-se utilizând formulele: "Bună" sau "Salut", prezentându-se şi discutând despre punctele comune pe care le-ar putea avea în vederea construirii unei viitoare prietenii. Pe parcursul conversaţiei cei doi copii trebuie să vorbească încet, calm, să fie atenţi unul la celălalt şi nu în ultimul rând să nu se certe dacă părerile lor diferă. În finalul conversaţiei copiii se salută folosind formulele: "Pa" sau "Salut".
Am interpretat apoi rolul unor copii ce discută cu dna învăţătoare sau cu dna directoare şi am sesizat faptul că acum trebuie folosite alte formule de adresare şi de politeţe cum ar fi: "Bună ziua", "Bună dimineaţa", "Sărut mana" (folosit numai în anumite cazuri), "La revedere", iar tonul trebuie să fie unul cuviincios şi respectuos.

La MM, în vederea pregătirii Serbării de Crăciun, am repetat colindele învăţate pe care le-am cântat în cor, cu acompaniament muzical şi mişcări de dans specifice. Am repetat de asemenea "Pluguşorul" şi "Sorcova" şi am sesizat diferenţa între cântec şi strigătură.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search