joi, 11 decembrie 2014

Săptămâna 12 - Tradiţii şi obiceiuri de iarnă (a IV-a oră)

Azi la CLR am creat o felicitare de Crăciun prin desenarea unui brad după model şi conturarea urării (La mulţi ani!) şi a  elementelor de decor existente deja (clopoţei). Am observat semnul grafic "noduleţul" şi l-am asemănat cu codiţa unui purcel, cu cârceii de viţă de vie sau cu o panglică înnodată. Am exersat apoi noduleţul mic şi mare pe cele trei rânduri din manual şi pe caietul de scriere a semnelor grafice.


La MEM am vorbit despre obiceiul mersului cu capra şi a colindatului cu steaua. Am observat nişte imagini ce reprezentau aceste obiceiuri şi am sesizat părţile componente ale costumului caprei şi modul de realizare a stelei. 

Am numărat copiii ce au plecat la urat din imaginile prezentate în manual şi am încercuit dintr-un şir de cifre pe cel ce reprezenta numărul copiilor. Am colorat după cerinţe diferite cifre: cu roşu cifra 2, cu galben cifra 4, cu albastru cifra 6, cu verde cifra 8, cu maro cifra 0, cu creionul celelalte numere. Am observat că am colorat cu culori cifrele pare: 0, 2, 4, 6, 8, iar cu creionul cifrele impare: 1, 3, 5, 7, 9 şi numărul par 10. Am desenat atâtea obiecte cât indica cifra din colţul mulţimilor date şi am scris în colţul altor mulţimi cifra corespunzătoare numărului de obiecte, după ce în prealabil le-am numărat. În finalul lecţiei am desenat copii ce merg la colindat cu steaua şi am ascultat colinde specifice şi cântecul căpriţei ("Steaua sus răsare", "Sculaţi gazde!", "Căpriţa")

La DP am discutat despre comunicarea cu colegii şi cu cadrele didactice analizând situaţiile prezentate în manual şi imaginile asociate. Astfel am sesizat diferenţa între lucrul individual, în perechi şi în echipă subliniind faptul că atunci când se lucrează în echipă sau pe perechi toţi cei din echipă / pereche contribuie la realizarea în comun a lucrării. Am observat simbolurile fiecărei echipe prezentate în manual şi după modul de colaborare al copiilor am denumit fiecare echipă: "Echipa prietenoasă", "Echipa zâmbăreaţă", "Echipa înţelegătoare" şi "Echipa supărăcioşilor". Am desenat chipurile a trei colegi cu care ne-am dori să lucrăm în echipă, apoi am nominalizat aceşti colegi. În urma acestor nominalizări am observat că unii colegi au fost preferaţi în mai multe echipe în acelaşi timp ceea ce dovedeşte faptul că sunt copii pe care orice echipă se poate baza şi colegi care, din păcate, nu au fost aleşi de foarte multe ori.

La AVAP am realizat o mini sorcovă utilizând tehnicile de rulare a hârtiei staniol, tăiere, pliere în formă de evantai, înnodare cu aţă, lipire şi asamblare. Fiindcă timpul nu ne-a permis, în loc să executăm sorcova formată din 5 flori, am realizat o mini sorcovă dintr-o singură floare.

Sorcovă cu multe flori
Sorcovă cu 5 flori

Mini sorcovă
Mini sorcovă
Mini sorcovă

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search