joi, 12 februarie 2015

Săptămâna 18 - Evaluare iniţială (a IV-a oră)

Personaje din poveşti

Azi la CLR am identificat denumirea fiecărei poveşti din imaginile propuse în manual, am trasat o linie de la imaginea ce înfăţişa povestea la cea în care era desenat personajul acesteia. Am discutat apoi despre personaje pozitive (bune) şi negative (rele), explicând termenii şi dând exemple din poveştile cunoscute. Am colorat cu verde căsuţa din dreptul personajelor pozitive, iar cu roşu pe cea din dreptul personajelor negative. Am ascultat fabula lui Esop: "Broasca ţestoasă şi iepurele" din care am învăţat că atunci când ne apucăm să facem un lucru trebuie să-l ducem la bun sfârşit, că trebuie să fim perseverenţi şi să nu dăm inapoi atunci când ne este greu şi nu în ultimul rând că atunci când ne dorim ceva cu adevărat trebuie să ne urmăm visul oricât de imposibil ar fi.

Broasca ţestoasă şi iepurele

Un iepure, care privea mersul leneş al unei ţestoase, îi spuse acesteia în glumă:
− Vrei să facem o întrecere, să vedem cine aleargă mai repede?
Ţestoasa a fost de acord.
A doua zi, dis-de-dimineaţă, veniră la locul hotărât pentru începerea cursei. Multe animale voiau să privească întrecerea şi aşteptau cu nerăbdare. Domnul Şoarece trase o linie roşie pentru start şi veveriţa dădu semnalul de plecare cu un fluier. Iepurele porni val-vârtej, iar ţestoasa încetinel, după cum îi era felul.
Cum o luase cu mult înaintea ţestoasei, iepurele se aşeză să mănânce câţiva morcovi proaspeţi.
În timp ce mânca, trecu şi ţestoasa, transpirată, dar hotărâtă să nu se dea bătută.
Iepurele mai alergă puţin şi, în dreptul unui sat, se aşeză sub un copac să se odihnească.
Târziu, ţestoasa îl ajunse din urmă, dar trecu mai departe fără să se oprească.
Iepurelui i se făcu somn. Îşi spuse:
− Soarele ăsta e prea fierbinte! Mai bine dorm un pic! Ţestoasa e înceată şi voi avea timp s-o întrec!
Când se trezi, văzu că se lăsase noaptea. Sări ca ars şi porni pe urmele ţestoasei. În depărtare, o văzu cum trece linia de sosire şi câştigă întrecerea. Toate animalele au aplaudat-o. I-au dat apoi o cupă, ca unei mari câştigătoare.
Iepurele a ajuns târziu, obosit şi ruşinat! Tocmai el, care credea că este cel mai bun alergător.
Aşa a aflat că răbdarea şi perseverenţa sunt daruri nepreţuite.


La MEM am  încercuit prăjiturile care erau la fel, am scris un "X" lângă imaginea diferită din fiecare şir, apoi am numărat şi adunat peştii prinşi de copilul din imaginea propusă în manual (2 + 1 + 3 = 6). Pe baza acestei ilustraţii am învăţat modul de calcul al unui exerciţiu în care sunt două adunări: mai întâi se rezolvă prima adunare, se scrie după semnul egal rezultatul acesteia, apoi se copiază restul exerciţiului şi se calculează adunarea rezultată: 2 + 1 + 3 = 3 +3 = 6. Am exersat la tablă diferite astfel de exerciţii. În finalul lecţiei pentru a recapitula adunarea am rezolvat o fişă de lucru ce presupunea găsirea rezultatelor corecte pentru nişte adunări şi colorarea conform unei legende a unei rachete orientându-ne după rezultatele obţinute la calculul unor adunări.


La DP am discutat despre ce înseamnă să fii comunicativ analizând fiecare copil din imaginile propuse în manual şi le-am ales pe acelea în care copiii erau comunicativi, explicând alegerea făcută.

La AVAP am realizat căsuţa piticilor utilizând tehnicile de decupare, îndoire, lipire, asamblare şi decorare.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search