luni, 16 februarie 2015

Săptămâna 19 - Anotimpuri (prima oră)

Sunetul t. Literele t şi T. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul t.

Azi la CLR am discutat despre cele patru anotimpuri, pe care le-am numit mai întâi, iar apoi am precizat lunile fiecăruia dintre acestea. Am vizionat o prezentare PPS ce înfăţişa anotimpul toamna în imagini sugestive şi am recunoscut acest anotimp după semnele sale caracteristice.



Observând cvuvântul ce denumeşte anotimpul toamna am sesizat faptul că acesta începe cu sunetul "t". Am dat exemple de cuvinte care încep cu sunetul "t", care îl au în componenţa lor şi care se termină cu acest sunet. Am rezolvat exerciţiul 1 din manual ce presupunea scrierea unui "X" lângă imaginile a căror denumire începea cu sunetul "t" şi colorarea imaginilor a căror denumire se termina cu "t". Am ascultat "Povestea literei t" pentru a înţelege mai bine originea formei acesteia. În timpul lecturii am explicat cuvintele noi şi am vizualizat imagini pentru a le clarifica mai bine sensul (ex: ancoră sesizând şi legătura dintre aspectul ancorei şi forma literelor "T" şi "t").




Am intuit literele "T" şi "t" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("T" - o linie verticală scrisă de sus în jos, iar apoi o linie orizontală scrisă de la stânga spre dreapta, "t" - un bastonaş mare, vertical cu bucla înspre dreapta, apoi o liniuţă orizontală trasată puţin mai jos de vârful bastonaşului). Am observat pe nişte fişe demonstrative modalitatea diferită de scriere a literelor "T" şi "t" în funcţie de tipul de scris ales.



Am colorat cu albastru litera "T" şi cu roşu litera "t" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am rezolvat exerciţiul 2 din manual ce presupunea încercuirea cu roşu a literei "t" şi cu galben a literei "T" din nişte cuvinte date. Am trasat conturul şi am colorat literele pe care tocmai le-am învăţat. În finalul lecţiei am colorat o ancoră pe o fişă recreativă.


Toamna - Adunarea în concentrul 0 - 10 cu 1 - 5 unităţi prin numărare

La MEM am intuit imaginile din manual, am numărat şi calculat exerciţiile ilustrate propuse. Am observat că mai întâi se numără obiectele din prima grupă, se scrie numărul corespunzător în prima căsuţă, se pune semnul "+", se numără obiectele din a doua grupă, se scrie cifra corespunzătoare în a doua căsuţă, se pune semnul "=", iar apoi se numără toate obiectele din cele două grupe şi se trece cifra corespunzătoare după egal în a treia căsuţă. Pentru a exersa am rezolvat o fişă de lucru ce presupunea găsirea rezultatului corect prin numărare al unor adunări ilustrate.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search