joi, 26 februarie 2015

Săptămâna 20 - Vestitorii primăverii (a IV-a oră)

Sunetul c. Literele c şi C. Lectură după una sau mai multe ilustraţii.

Azi la CLR am discutat despre florile de primăvară analizându-le în imagini demonstrative. Am clasificat florile prezentate în flori colorate şi flori care sunt numai albe, în flori care au un miros delicat (de exemplu lăcrămioara), un miros puternic, dar nesupărător (de exemplu zambila) sau un miros de-a dreptul îmbătător (de exemplu crinul). Am aflat că Olanda este supranumită şi "Ţara lalelelor" şi că există un soi mai deosebit de lalele, şi anume cele negre. Am analizat expresia: "bujori în obrăjori" şi am sesizat asemănarea dintre roşeaţa obrajilor din timpul iernii şi floarea de bujor.

narcisă galbenă
narcisă albă
zambile colorate
zambilă mov
lalele

lalea neagră
lalele colorate
Olanda - "Ţara lalelelor"
frezii colorate
frezii colorate
frezii galbene
frezie
frezie
crin roz
crin galben
crin alb
bujor
bujor
bujor
panseluţe
lăcrămioare
ghiocel
ghiocel

 Am vizionat "Legenda ghiocelului" într-o prezentare PPS, discutând apoi pe baza acesteia.



Am colorat florile de primăvară de la exerciţiul 1 din manual şi am încercuit imaginile ce înfăţişau flori în a căror denumire se găsea sunetul "c". Am intuit imaginile din benzile desenate în manual şi după ce ne-au fost citite replicile albinuţei, am creat oral o poveste cu titlul "Căsuţa din poiană". 
Am citit pe litere şi silabe cuvintele scrise cu linii punctate, le-am format pe alfabetar, le-am scris pe caietul cu foaie velină, iar în final am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind cuvintele şi în manual. În momentul când am întâlnit un cuvânt care avea mai multe sensuri le-am explicat pe fiecare (de exemplu "toc" înseamnă tocul de la pantof, tocul de la uşă, acţiunea de a toca carne sau legume, tocul de la ochelari sau sunetul toc- toc făcut de un ciocan sau de o ciocănitoare; "mac" înseamnă sunetul scos de raţă sau floarea roşie de câmp).


Procese ale Pământului (fenomene) - Scăderea în concentrul 0 - 10 cu 1 - 5 unităţi prin numărare

La MEM am discutat, intuind imaginile din manual, despre fenomenele ce se petrec în anotimpul primăvara. Astfel am observat că soarele încălzeşte pământul şi ajută ghioceii şi celelalte plante să crească, tot soarele topeşte zăpada şi implicit oamenii de zăpadă. Primăvara, din cauza temperaturilor mai ridicate, se topesc şi ţurţurii formaţi în timpul iernii. Am discutat şi despre faptul că în perioada când acesti ţurţuri se topesc şi cad este bine să evităm să circulăm pe sub zone unde aceştia ar putea cădea. Am rezolvat apoi problemele de scădere ilustrate din manual numărând mai întâi totalul, punând semnul "-", numărând apoi ghioceii ce nu au crescut fiindcă nu au primit lumină, sau oamenii de zăpadă ce s-au topit, sau ţurţurii căzuţi, punând apoi semnul "=" şi numărând ghioceii crescuţi, sau oamenii de zăpadă netopiţi, sau ţurţurii rămaşi la streaşina casei. În finalul lecţiei am rezolvat o fişă de lucru ce presupunea rezolvarea unor scăderi orientându-ne după imaginile sugestive.



Abilităţi şi atitudini de învăţare. Tehnici simple care sprijină învăţarea

La DP am ascultat textul interactiv "Broscuţa Fifi" şi am decis să-l ajutăm pe băieţelul Bili, personajul principal să răspundă la câteva întrebări pentru a putea merge la şcoala broaştelor ţestoase. Astfel am discutat cu colegii despre: Cum învăţăm la şcoală? (cu ajutorul jocurilor, a cântecelor, a poeziilor, a poveştilor, a filmuleţelor şi prezentărilor, a exerciţiilor, a discuţiilor, dar şi cu ajutorul exemplelor din experienţa personală etc.), Ce învăţam la şcoală? (să comunicăm, să citim, să scriem, să povestim, să socotim, să gândim, să ne comportăm,  să ne păstrăm sănătatea, să respectăm regulile, să ne facem prieteni, să cântăm, să dansăm, să colorăm, să pictăm, să decupăm şi să lipim, să creăm etc), Cu cine învăţăm la şcoală? (cu d-na învăţătoare, cu d-nele profesoare de engleză, religie şi educaţie fizică, cu ceilalţi colegi din clasă, cu medicul şcolii, cu psihologul şcolii, cu bibliotecara şcolii sau cu alte cadre didactice etc). După această discuţie am desenat pe o fişă în manual ce activitate îndrăgim mai mult la şcoală şi cu cine ne place cel mai mult să învăţăm. Am prezentat desenele şi am explicat alegerile făcute.

Colier pentru mama - confecţionare

La AVAP am confecţionat un colier pentru ziua mamei folosind tehnicile de decupare a hârtiei glasate, răsucirea hârtiei creponate, asamblarea prin lipire a florilor două câte două pe şiragul din hârtie creponată, mototolirea hârtiei creponate şi lipirea ei în mijlocul florilor.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search