luni, 23 februarie 2015

Săptămâna 20 - Vestitorii primăverii (prima oră)

Sunetul u. Literele u şi U. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul u

Azi la CLR am enumerat vestitorii primăverii: mărţişorul, rândunica, Baba Dochia şi ghiocelul şi am discutat despre mărţişor urmărind două imagini: una cu un fir împletit şi alta cu o buburuză.


Analizând cuvântul "buburuză" am observat că are 4 silabe şi trei litere "u" în primele trei silabe. De asemenea am sesizat că buburuza avea culoarea roşu cu negru, culori a căror denumire se termina cu sunetul "u". Am dat exemple de cuvinte care începeau cu sunetul "u", care îl aveau în interior şi care se terminau cu "u". Am rezolvat exerciţiul 1 din manual colorând bulina corespunzătoare sunetului "u" din denumirea fiecărui obiect ilustrat în imagini. Am vizionat "Povestea literei U" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu.


Am intuit literele "u" şi "U" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("U" - o linie curbă scrisă cu deschizătura în sus, "u" - format dintr.-un bastonaş şi o linie verticală, se trasează o literă "U", dar mai mică, apoi o linie verticală de sus în jos peste linia din dreapta a literei "U" depăşind puţin în partea de jos pentru a se crea o "codiţă"). Am rezolvat exerciţiul 2 din manual colorând mărţişoarele a căror denumire conţimea sunetul "u", apoi încercuind litera "U" şi subliniid litera "O". Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "U" şi "u" în funcţie de tipul de scris ales.


Am colorat cu albastru litera "U" şi cu roşu litera "u" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. În finalul lecţiei am trasat conturul şi am colorat literele pe care tocmai le-am învăţat.

Mărţişorul - Scăderea în concentrul 0 - 10 cu 1 - 5 unităţi prin numărare

La MEM am continuat discuţia despre mărţişor punctând data de 1 martie când acestea se oferă, semnificaţiile acestuia, precum şi credinţele populare referitoare la acest obicei. Am vizionat un material PPS în care erau înfăţişate două legende ale mărţişorului şi am discutat pe marginea acestora.


Am recapitulat ce înseamnă operaţia de scădere (luăm din obiectele existente câteva) şi semnul grafic folosit (- minus). Am rezolvat apoi problemele ilustrate din manual verbalizând modul de calcul. În finalul lecţiei, pentru a consolida cunoştinţele despre scădere, am rezolvat o fişă de lucru ce presupunea mai întâi tăierea unui anumit număr de obiecte din cele date, scrierea operaţiei de scădere corespunzătoare, rezolvarea acesteia şi scrierea rezultatului final.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search