marți, 24 februarie 2015

Săptămâna 20 - Vestitorii primăverii (a II-a oră)

Sunetul u. Literele u şi U. Audierea unei poveşti.

Azi la CLR am discutat despre rândunică, vestitoarea primăverii. Pentru a afla originea acestei păsări am ascultat "Legenda rândunicii", urmărind şi imaginile cu rochiţa rândunicii, ca material intuitiv menit să clarifice textul citit.




Am ascultat apoi textul "Puişorii" de Emil Gîrleanu în care era vorba despre un copilaş ce a primit de la mama sa în dar trei puişori de rândunică. Puii au crescut şi când a venit timpul şi-au luat zborul alături de celelalte păsări. Copilul a fost foarte trist văzând asta, dar mama lui l-a liniştit spunându-i că ele vor reveni odată cu întoarcerea primăverii. 
Pentru consolidarea literelor "u" şi "U" învăţate am rezolvat exerciţiile de pe fişele virtuale aflate pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la editura Edu ce presupuneau unirea unor tricouri imprimate cu imagini cu literele din denumirea acestora (Literele "A", "M" şi "U" erau puse pe nişte umeraşe, iar unele tricouri puteau fi puse pe mai multe umeraşe fiindcă aveau în denumirea imaginii de pe ele 2 sau chiar 3 din literele de mai sus) şi unirea unor imagini cu grupuri de buline în funcţie de numărul de silabe al cuvântului ce denumea imaginea. 
Am  rezolvat exerciţiul 1 din manual încercuind litera "u" din denumirile păsărilor călătoare ilustrate şi scriind un "X" lângă cuvântul de 5 litere. Am povestit textul audiat anterior şi am stabilit că era vorba despre rândunele. Am trasat o linie de la imagini la sunetul cu care începea denumirea acestora alegând între sunetele "a", "u" şi "i". Am citit cuvintele din manual pe litere şi silabe unindu-le apoi pentru a citi întreg cuvântul. Am format respectivele cuvinte pe alfabetar, le-am scris pe caietul cu foaie velină, apoi am trasat cu creionul peste cuvintele scrise cu linii punctate.


În finalul lecţiei am împodobit litera "U" şi am realizat cu ajutorul ei diferite desene: un leagăn, o faţă zâmbitoare etc.

Păsările călătoare - Scăderea în concentrul 0 - 10 cu 1 - 5 unităţi prin numărare

La MEM am discutat despre păsările călătoare / migratoare. Urmărind două materiale PPS am descoperit lucruri interesante despre păsări. În completarea materialelor am dat exemple din experienţa personală.





Am denumit păsările din imaginile ce ilustrau problemele din manual şi am precizat cu ce se hrănesc. Apoi pe baza acestora am rezolvat operaţiile de scădere scriind atât rezolvarea, cât şi răspunsul corect. În finalul orei am desenat pe caietul cu foaie velină imagini care să ilustreze probleme de scădere, pe care mai apoi le-am şi rezolvat.

Mărţişoare - confecţionare

La AVAP am confecţionat trei mărţişoare utilizând tehnicile de colorare şi decupare a şabloanelor, de asamblare şi lipire a părţilor componente şi de desenare a detaliilor cu carioca.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search