miercuri, 18 februarie 2015

Săptămâna 19 - Anotimpuri (a III-a oră)

Sunetul n. Literele n şi N. Lectură după una sau mai multe ilustraţii / benzi desenate

La CLR am repetat anotimpurile învăţate şi am descoperit a cincea literă a cuvântului ce denumeşte anotimpul toamna despre care am discutat în orele precedente. Astfel am aflat că vom învăţa sunetul "n" şi literele "n" şi "N". Am dat exemple de cuvinte care încep cu sunetul "n", care îl au în interior şi care se termină cu acest sunet. Am scris "X" lângă obiectele a căror denumire se termina cu sunetul "n". Am ascultat "Povestea literei N" pentru a înţelege mai bine originea formei acesteia.



Am intuit literele "N" şi "n" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("N" - o linie verticală scrisă de sus în jos, o linie oblică scrisă de sus în jos şi  de la stânga spre dreapta, iar apoi o linie verticală scrisă de sus în jos, "n" - o linie verticală, apoi un bastonaş).  Am şters cu pensula literele "n" şi "N" scrise cu creta pe tablă urmărind conturul literei şi respectând ordinea trasării elementelor componente.


Urmărind forma literelor "n" şi "N" am înfipt piuneze colorate respectând totodată ordinea scrierii elementelor componente. Am observat de asemenea că literele erau puse pe vagonul unui tren (atât cuvântul "vagon", cât şi cuvântul "tren" terminându-se cu sunetul "n") şi că acesta era decorat cu narcise (cuvânt care începea cu sunetul "n")


Am încercuit litera "n" în cuvintele scrise la exerciţiul 1 din manual, apoi am observat pe nişte fişe demonstrative modalitatea diferită de scriere a literelor "N" şi "n" în funcţie de tipul de scris ales.



Am colorat cu albastru litera "N" şi cu roşu litera "n" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am intuit imaginile din manual recunoscând poezia din care făceau parte: "Balada unui greier mic" de G. Topîrceanu pe care ne-am reamintit-o recitând-o în cor. Am povestit în prealabil bazâmdu-ne pe imaginile date conţinutul poeziei. În finalul lecţiei am trasat conturul şi am colorat literele pe care tocmai le-am învăţat.

Abilităţi şi atitudini de învăţare. Tehnici simple care sprijină învăţarea

La DP am discutat despre modul corect de învăţare orientându-ne după imaginile propuse în manual. După ce am analizat cu atenţie fiecare imagine în parte am încercuit doar pe acelea în care copiii nu au avut o atitudine corespunzătoare (nu erau atenţi la explicaţiile profesorului, scriau şi liniau pe jos, citeau cu voce tare într-o bibliotecă deranjându-i pe ceilalţi, erau dezordonaţi sau învăţau în acelaşi timp în care ascultau muzică la căşti). Am aflat de asemenea câteva reguli importante pentru ca învăţarea să fie eficientă: o temă începută trebuie terminată concentrându-ne asupra ei până la final fără întreruperi de niciun fel, atât la scris, citit cât şi la alte activităţi şcolare trebuie păstrată o poziţie corectă a corpului dar şi o ordine a materialelor cu care lucrăm, după fiecare activitate de învăţare este bine să luăm o pauză pentru a ne recrea şi nu în ultimul rând trebuie eliminaţi pe cât posibil toţi factorii disturbatori care ar putea să ne distragă atenţia de la ceea ce avem de făcut.

La MM am învăţat cântecul "Cântec de primăvară" pe care l-am interpretat în cor, pe echipe şi în lanţ cu acompaniament ritmic (bătăi din palme conform melodiei) şi melodico-vizual prin vizionarea unui videoclip. La sfârşitul lecţiei am desenat pe caietul cu foaie velină un peisaj de primăvară orientându-ne şi după textul melodiei învăţate.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search