vineri, 20 februarie 2015

Săptămâna 19 - Anotimpuri (a V-a oră)

Sunetele t şi n. Literele t, T, n, N. Audirea unuei poveşti

Azi la CLR am  vizualizat / audiat povestea "Punguţa cu doi bani" în cadrul unui filmuleţ animat. Am discutat mai apoi pe marginea întâmplărilor, povestind ceea ce am reţinut în urma vizionării.


Pentru consoloidarea celor două litere învăţate în această săptămână am colorat  în caietul "Alfabetul ştrengărel" bulina corespunzătoare literei "t", apoi pe cea a literei "n" din cuvintele ataşate unor imagini, observând că în cazul primului cuvânt litera cerută era prima, în cazul celui de-al doilea litera cerută era în interiorul cuvântului şi în cazul celui de-al treilea litera era ultima. Am trasat cu creionul peste literele scrise cu linie punctată atât în caietul mai sus menţionat, cât şi în caietul de semne grafice.
Am completat o diagramă pe caietul cu foaie velină desenând două cercuri, scriind deasupra acestora cele două litere învăţate în această săptămână (t, n) şi trecând în fiecare cerc cifrele de la 0 la 10 care conţineau în denumire litera respectivă. (de ex. cifra 3 - trei conţine litera "t", deci a fost scrisă în cercul dedicat acestei litere, cifra 9 - nouă conţine litera "n", deci a fost scrisă în cercul acestei litere) În finalul lecţiei am colorat după preferinţe literele cu chip din caietul "Alfabetul ştrengărel".

Toamna - iarna (activităţile oamenilor). Adunarea repetată în concentrul 0 - 10

La MEM am discutat despre activităţile oamenilor din timpul toamnei şi al iernii, prezentându-le într-o manieră comparativă. Am intuit imaginile din manual pentru a înţelege problemele propuse.
Astfel, la prima problemă am numărat merele din coş care erau 8, apoi am încercuit câte două mere pe care le-am unit cu o linie de un copil în ideea că i le-am dat acestuia. Am mai făcut un grup de două mere pe care le-am unit cu alt copil. Am continuat după acelaşi procedeu până am terminat toate merele din coş. Am numărat câţi copii au primit câte două mere (4). Am scris de asemenea operaţia de adunare repetată însoţită de răspunsul corect: 2 + 2 + 2 + 2 = 8. Am observat de asemenea că adunând pe 2 de 4 ori, de fapt am numărat din 2 în 2 cu numere pare de la 2 la 8. 
La a doua problemă am numărat fetiţele din imagine (3), apoi observând că fiecare fată avea îm mână câte 3 baloane, am numărat toate baloanele (9) şi am scris operaţia de adunare repetată însoţită de răspunsul corect: 3 + 3 +3 = 9. Pentru a consolida cunoştinţele despre adunarea repetată am desenat pe caietul cu foaie velină 3 probleme ilustrate, pe care le-am rezolvat corespunzător.
Astfel, pentru prima problemă am desenat 2 castroane şi am pus în fiecare dintre ele câte 5 mere. Întrebarea era câte mere sunt în total: 5 + 5 = 10.
La a doua problemă am desenat 3 copii care aveau fiecare în mâini câte 2 mingi. Pentru a afla câte mingi sunt în total am adunat cele două mingi ale fiecărui copil de trei ori - câţi copii erau: 2 + 2 + 2 = 6.
Pentru ultima problemă am desenat 4 pisici care aveau în faţă câte 2 castroane cu lapte. Pentru a afla câte castroane cu lapte a umplut stăpâna am adunat cele două castroane ale fiecărei pisici de 4 ori - câte pisici erau: 2 + 2 + 2 + 2 = 8.
În finalul lecţiei am rezolvat tot pe caietul cu foaie velină un exerciţiu ce presupunea completarea adunărilor repetate prin adăugarea de termeni pentru a forma un număr dat: 8 = 2 + 2 +..........2 + 2...... (2 + 2 fac 4, dacă mai adăugăm 2 fac 6, dacă mai adăugăm încă 2 fac 8);  5 = 1 + 1 + ........ 1 + 1 + 1.........; 9 = 3 +......... 3 + 3...........

La MM am învăţat cântecul "Copăcelul" pe care l-am interpretat în cor, pe echipe şi în lanţ, cu acompaniament ritmic şi melodico - vizual prin vizionarea unui videoclip.


Copăcelul

I. Copăcelul din grădină
   Primăvara a-nverzit
   Şi c-o rază de la soare
   Alb ca neaua a-nflorit.

R. Copacel, copăcel,
    Te iubesc de mititel. - BIS

II. Primăvara copăcelul
    De omizi l-am curăţat
    Şi la toamna următoare
    Rod bogat am adunat.

R. Copacel, copăcel,
    Te iubesc de mititel. - BIS

Am audiat apoi piesa muzicală clasică "Anotimpurile" de Antonio Vivaldi în interpretarea lui Richard Clayderman însoţită pentru o mai bună înţelegere de imagini sugestive ale anotimpurilor. În timpul audiţiei am încercat să sesizăm momnetele celor patru anotimpuri şi modul în care se transformă melodia odată cu trecerea de la un anotimp la altul. În finalul lecţiei am desenat pe caietul cu foaie velină un peisaj de primăvară inspirat fie din cântecul "Copăcelul", fie din audiţia "Anotimpurile".


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search