miercuri, 25 februarie 2015

Săptămâna 20 - Vestitorii primăverii (a III-a oră)

Sunetul c. Literele c şi C. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul c.

Azi la CLR am discutat despre Baba Dochia, despre una dintre legendele acesteia, precum şi despre credinţele populare româneşti cu privire la zilele Babelor (primele 9 zile ale lunii martie). Am vizualizat de asemenea în completarea legendei o imagine cu Stânca Dochiei ce se află în Parcul Naţional Ceahlău. 



Stânca Dochiei

Am observat că cuvântul "Ceahlău" începe cu litera "C". Am dat exemple de cuvinte care încep cu sunetul "c", care îl au în interior sau care se termină cu acest sunet. Am rezolvat exerciţiul 1 din manual colorând bulinele ce corespundeau sunetului "c" din cuvintele asociate unor imagini. Am ascultat "Povestea literei C" şi pentru o mai bună înţelegere a textului am observat imaginile care o însoţeau. Am discutat pe marginea poveştii şi a imaginilor, apoi am învăţat care sunt culorile curcubeului şi în ce ordine sunt ele aşezate. Pentru a reţine această ordine am scris pe caietul cu foaie velină cu culorile potrivite iniţiala fiecărei culori formând astfel o formulă: ROGVAIV (roşu, oranj, galben, verde, albastru, indigo, violet).

şevalet
fântână cu ciutură (cumpănă)
fântână cu ciutură (cumpănă)
tulnic
ROGVAIV

Pentru a ne fixa aceste culori am jucat un joc ce presupunea ca fiecare dintre noi să ne alegem o culoare preferată din cele 7 ale curcubeului, să ascultăm şi să fredonăm cântecul "Culorile se ceartă", iar când auzim culoarea noastră preferată să ne ridicăm în picioare.


Am intuit literele "c" şi "C" precizând elementul grafic component şi direcţia corectă a desenării / scrierii acesteia ("c" şi "C" - un semicerc respectiv un semioval scris de sus în jos). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "C" şi "c" în funcţie de tipul de scris ales.


Am ascultat poezia "Sfârşitul iernii" de Vasile Alecsandri, am denumit fenomenele naturii prezente în text, apoi am încercuit literele "C" şi "c". Am unit imaginile de la exerciţiul 3 cu denumirea lor ce ne-a fost citită, apoi am încercuit litera "C" din aceste cuvinte. Am colorat cu albastru litera "C" şi cu roşu litera "c" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am trasat conturul şi am colorat literele pe care tocmai le-am învăţat. În finalul lecţiei am colorat o fişă cu un curcubeu.


Abilităţi şi atitudini de învăţare. Tehnici simple care sprijină învăţarea.

La DP am discutat despre programul zilnic al elevilor intuind imaginile din manual. Am numerotat imaginile în ordinea în care ar trebui să se desfăşoare activităţile pentru a elevul să poată învăţa eficient.

La MM am învăţat cântecul "Vine, vine, primăvara" pe care l-am cântat în cor, pe echipe şi în lanţ cu acompaniament melodico-vizual prin vizionarea unui videoclip.


Vine, vine, primăvara!

 I. Vine, vine, primăvara,
    Se aşterne-n toată ţara.
    Floricele pe câmpii
    Hai să le-adunăm, copii!

II. Creşte, creşte, iarba verde,
    Ciocărlia-n nori se pierde,
    Haideţi s-ascultăm, copii
    Al ei cântec din câmpii.

III. Cucu, cucu strigă tare,
     Pitpalacu-n luncă sare,
     Mieii zburdă pe câmpii,
     Haideţi să-i vedem, copii! - BIS

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search