joi, 19 februarie 2015

Săptămâna 19 - Anotimpuri (a IV-a oră)

Sunetul n. Literele n şi N. Formularea descrierii elementare aunor activităţi.

Azi la CLR am intuit imaginile din manual şi am descris activităţile oamenilor precizând în ce anotimp se petrec. Am ascultat şi învăţat poezia literei N din caietul "Alfabetul ştrengărel": "Un nor negru năvăleşte, / Nouă nopţi ceru-nnegreşte. / Neaua peste noi se pune, / Ninge, ninge, zile bune." Am încercuit cu albastru litera "N" şi cu roşu litera "n" din versurile poeziei şi din cuvintele scrise sub imagini. Am încercuit litera "N" din cuvintele propuse în manual observând că acele cuvinte au fost scrise numai cu litere mari de tipar. Am format pe alfabetar diferite cuvinte ("nor", "Ana", "Nina", "IARNA") pe care mai apoi le-am copiat pe caietul cu foaie velină.


Am citit cuvintele propuse în manual ("nor", "iarna", "toamna", "Nina", "Ramona", "nas", "Namira") literă cu literă, unind apoi literele în silabe şi silabele în cuvânte. Am trasat cu creionul peste conturul punctat al literelor verbalizând în şoaptă fiecare literă scrisă. Am colorat în finalul lecţiei cu negru literele "n" şi "N" din caietul "Alfabetul ştrengărel" şi le-am decorat cu steluţe pentru a sugera noaptea înstelată.


Am colorat de asemenea literele "t" şi "T" din caietul "Alfabetul ştrengărel" cu culoarea albastru şi le-am decorat cu triunghiuri colorate.


Toamna - iarna (fenomene) - Adunarea în concentrul 0 - 10 cu 1 - 5 unităţi prin numărare

La MEM am discutat despre fenomenele naturii care se petrec toamna şi iarna comparându-le. Am calculat exerciţiile ilustrate de adunare numărând elementele mulţimilor. Pentru consolidarea cunoştinţelor, dar şi pentru evaluarea acestora am rezolvat o fişă ce presupunea calculul unor adunări folosind material intuitiv (creioane, numărătoare, degete), alegerea răspunsului corect al unor adunări propuse şi completarea unui tabel cu răspunsurile corecte prin adunarea valorilor date.



Abilităţi şi atitudini de învăţare. Tehnici simple care sprijină învăţarea.

La DP am ascultat textul "Ce a învăţat Sisi" din care am reţinut faptul că este foarte important să nu ne lăsăm distraşi de alte gânduri atunci când avem ceva de făcut, că trebuie să fim atenţi la explicaţiile profesorilor pentru a putea să rezolvăm corect problemele pe care le întâlnim. De asemenea am înţeles faptul că la şcoală (fie că este ea şcoala copiilor sau şcoala micilor păienjeni) se învaţă multe lucruri interesante şi utile pentru viaţă. Tot ce trebuie noi să facem este să fim atenţi şi concentraţi la toate explicaţiile şi sfaturile profesorilor pentru a reuşi să rezolvăm corect şi cu uşurinţă sarcinile propuse. 

Iarna - linie, punct, culori reci

La AVAP am discutat despre culorile reci (albastru, verde şi mov), despre starea pe care acestea o induc în comparaţie cu cele calde şi despre folosirea liniei şi a punctului într-o manieră constructivă / simbolică pentru a crea cu ajutorul acestora diferite forme.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search