marți, 17 februarie 2015

Săptămâna 19 - Anotimpuri (a II-a oră)

Sunetul t. Literele t şi T. propoziţia interogativă. Formularea de răspunsuri la ghicitori.

Azi la CLR am discutat despre anotimpul iarna după ce, în prealabil, am răspuns la o ghicitoare pentru a afla anotimpul: "Totu-i îngheţat în drum / Florile-s pe geam acum, / În sobă focul trosneşte / Spune, ce anotimp este?". Am vorbit de asemenea despre propoziţiile care se termină cu semnul întrebării, despre intonaţia acestui tip de propoziţii şi despre cuvintele ce se folosesc la începutul acestora: Ce?, De ce?, Cum?, Când?, Unde? etc. Am intuit imaginile din manual şi am formulat propoziţii despre acestea. Am găsit răspunsul la nişte ghicitori propuse şi am realizat corespondenţa cu imaginea ce înfăţişa răspunsul căutat. Am încercuit apoi literele "t" şi "T" din textele ghicitorilor. 
Am învăţat poezia literei T din caietul "Alfabetul ştrengărel": "Trece toamna, nu stă-n loc. / Face din fructe castele / Şi presară peste tot / Trandafiri şi tufănele.", apoi am încercuit cu albastru litera "T" şi cu roşu litera "t" din textul poeziei şi din cuvintele scrise sub imagini. 
Am rezolvat o fişă de lucru ce presupunea colorarea primei buline în cazul în care sunetul "t" se afla la începutul cuvântului ilustrat în imagine, colorarea celei de-a doua buline dacă sunetul se afla în interiorul cuvântului şi colorarea celei de-a treia buline dacă sunetul "t" se afla la sfârşitul cuvântului şi încercuirea cu albastru a literei "T" şi cu roşu a literei "t" dintr-un text, urmată de numărarea literelor găsite şi scrierea cifrei corespunzătoare.



Am format pe alfabetar cuvinte scrise pe tablă, apoi le-am copiat pe caietul cu foaie velină ("tata", "sat", "Toma", "tort").


Am trasat cu creionul peste cuvintele scrise în manual cu litere punctate.

Iarna - Adunarea în concentrul 0 - 10 cu 1 - 5 unităţi prin numărare

La MEM am rezolvat probleme ilustrate prin numărarea elementelor figurate şi calcularea exerciţiilor propuse. Pentru consolidarea adunării cu 1-5 unităţi am rezolvat o fişă de lucru ce presupunea numărarea, compunerea de probleme pe baza imaginilor folosind expresiile "erau", "au mai venit", "Câţi / Câte sunt acum în total?" sau "cineva are", "altcineva are", "Câte au împreună?" şi rezolvarea lor, aprecierea ca adevărate sau false a unor enunţuri citite şi colorarea cu albastru a căsuţei dacă enunţul era adevărat şi cu roşu dacă era fals, rezolvarea unor probleme ilustrate cu scrierea operaţiei corespunzătoare şi a răspunsului corect şi completarea unui tabel prin scrierea cifrei corespunzătoare cerinţei: cu 1 mai mult decât numărul imaginilor date, cu 3 mai mult decât numărul imaginilor date.



 Crizanteme - linie, culori calde

La AVAP am vorbit despre culorile calde şi despre folosirea liniei ca element decorativ (pentru a decora o vază), dar şi constructiv (pentru a realiza din linii crizanteme). După ce am vizualizat câteva imagini cu crizanteme am pictat fondul planşei cu o culoare deschisă, am pictat apoi fondul vazei cu roşu deschis, am decorat vaza cu linii, iar în final am construit din linii, folosind culori calde, crizantemele din vază.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search